|
|
|
|||
|
Simson 125 GS / 125 SM Már a kilencvenes évek közepén megjelent az első négyütemű enduró prototípusa, de végül a Schikra gyártását kezdték el Suhlban. Az ezredfordulóra azonban újra bekerült a kínálatba az AWO GS sorozat szellemét követő motor. Nagy hagyományai vannak a Simson enduró sorozatainak, mind utcai és verseny változatban nagyon sok érmet és érdemet gyűjtöttek be az ötvenes évek eleje óta. Mikor a Kontec csoport átvette az irányítást a Simson gyárban a 125-ös sorozatban a Honda liszensz blokkot az 1999 óta készülő bolognai Morinire cserélték, megjelent a 125 S és a 125 RS változat is. Ezek voltak az utcai motorok. A bővítés nem állt meg, a franciaországi Nimes városában működö HRD vállalattal vették fel a kapcsolatot, és az általuk gyártott, szintén Morini Franco Motori S.p.A blokkos (egyhengeres, léghűtéses négyütemű, 8,5 kW, 6 sebességfokozat) endurot elkezdték Simson márkanév alatt forgalmazni, sőt az tervezték, hogy a gyártást is Suhlba helyezik. Központi rugózás, merev váz, magas üléspozíció és jó elrejtett kipufogórendszer, műanyag üzemanyagtartály (9l) ezek mindkét modell főbb jellemzői. A Simson 125 GS az enduro, elöl 21 (3.00-21 51P K 360), hátul 18 ( 4.60-18 63P K 360) colos kerékkel, merevített kormánnyal, Paioli teleszkóppal, Dunlop terepmintás gumikkal szerelték Hagyományos benzincsap, Dell'Orto PHCF24 porlasztó, Champion RG4HC vagy NGK CR7E ajánlott gyújtógyertya, teljes motorolajmennyiség 1,2l... 8 km-el az órájában szinte vadonatúj... Merevített kormánnyal készült a 125 GS, Zadi gyújtáskapcsoló, Facomsa km óra és indexek... Domino a kuplungszektor A féknyergekhez hasonlóan AJP a fékszektor. A Simson 125 SM a supermoto változat Széles kerekek (elöl 100/80-17, hátul 130/70-17 ), merevített első villaszárak, alacsonyabb üléspozíció... Elöl nagyobb átmérőjű féktárcsa, más sárvédőtoldat.... ... a hátsó tárcsa is más kialakítású. Még a gyári zsír a lánckeréken.... ...talán még alaposan le sem volt mosva, csak 1,7 km van az órában, gyári kulcsok sincsnek szétválasztva. A 125 SM kormánya nem merevített kivitelű. A Simson 2002-es csődjével közel egy időben a HRD- nél is komoly változások voltak, a fiatal spanyol triálmotorgyár felvásárolta a teljes céget. 50-es és 125-ös változatok viszont gyártásban maradtak, de már Sherco márkanév alatt. Nem sokkal ezután a Morini motorokat Yamahával váltották az újabb típusoknál. Bogyay Norbert 2012.11.30. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2012. |
|