Főoldal

Simson 125 RS

A kilencvenes évek végére Suhlban visszatértek a négyütemű gyökerekhez. Egy olyan sorozatot dobtak piacra, amivel újra versenyképesek lettek a piacon. Egyben egy nagyobb kategória kezdetét is jelentette, a 125-ösét.

2000 nyarán a Simson gyár helyzete stabilizálódni látszott, az irányítást átvette a Kontec csoport, amit autóipari beszállítóként ismert. Ekkor láttak neki a teljes sorozat modernizálásának.

A Shikra sorozatban lévő 5 sebességes tajvani Honda motor nem hozta meg a várt elismerést, ezért másik beszerzési forrás felé néztek. Így esett a választás az olasz Morinire.

Ez már egy megbízhazó, 6 sebességes négyütemű léghűtéses motor, ami 10kW leadására is képes 9500-as fordulatszám mellett.

A Simson 125 az idom nélküli változat, a 125S az áramvonalas fejidomos verzió, míg a 125RS a csúcsmodell volt. Akkora tetszést aratott Thüringiában, hogy 2001-ben elnyerte a dizájndíjat.

A csövekből hegesztett, igen masszív térhálós vázba komoly futómű került. Az esztétikus megjelenést fokozza a szép áramvonalidomzat és a két színváltozat (sárga-fekete és fekete-szürke). A korai változatokon még 3 részből állt az idomzat, a későbbieken 2 darabra egyszerűsödött, de jobban hátranyúlik a kerékhez.

Széria a viszonylag nagy és rozsdamentes anyagból készített kipuffogórendszer is.

Egyszerű letisztult kezelőszerveket használtak, minden a helyén, aki ment már sportmotorral, annak nem lesz idegen. Az egész motorra jellemző az igényesség és a túlméretezés.

A műszalfalon a fordulatszámmérő dominál, a kilóméteróra a kisebb. Érdekes, hogy a németországi piacra kétféle verzióban lehetett kapni. A nyitott változat 110 km/órás végsebességre képes, míg az ottani A1-es jogosítvánnyal csak a 80 km/órás változatot vezethették a fiatalok.

Az ülést leemelve férhetünk hozzá a légszűrőházhoz, az akkuhoz és a pici tárolórekeszhez, amibe a gyári szerszámkészlet (pontosabban egy csavarhúzó és egy gyertyakulcs) és egy apró motoros eü csomag fér el. Talán éppen emiatt került a motorra hátra csomagtartó szériában.

Abban, hogy nem lett egy elterjedt motor nagy szerepe volt az árának is, mivel 2001-2002-ben több mint 4000 euró volt. A képeken szereplő motor 2001-es évjáratú és a 000038-as alvázszámú.

Bogyay Norbert 2007.08.27.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2006.