|
|
|
|||
|
15 éves az eredetisimson.hu Kicsit áttekintjük az elmúlt másfél évtizedet, ami valójában több, mint 30 év gyűjtői munkát ölel át, illetve közel 20 aktív évet az interneten. Lesz szó aktuális és a közel jövő terveiről. ![]() 10 éve készült egy bemutató az internetes oldalaimról , melyben részeltesen volt szó a kezdetekről, melyek voltak az első motorjaim, illetve akkor készült el a legújabb motorgarázsom, melyről hamarosan kiderült, hogy hamar megtelik teljesen újszerű Simsonokkal. ![]() A kezdetektől fogva Youtube videókat töltöttem fel a bemutatott motorokról és hangjukról, mára több száz videó készült el, jelenleg 4K minőségben készülnek az újabb anyagok. ![]() A 2010-es évek közepétől felgyorsultak az események, egyre több lett a látogató, napi 3-400 főtől akár a több ezres táborig nőtt az oldal népszerűsége. Folymatos volt a sajtó megjelenés, a Veterán Autó és Motor lapban jelentek meg a bemutatók különböző Simsonjaimról, de az Oldtimer és Youngtimer, Motorrevü és a Motor Klasszik újságban is felbukkant pár motorom. Pannon TV, illetve jelenleg az ATV műsorára került a készülő múzeum. 2019 nyarán leültünk Ocskay Zoltánnal és megbeszéltük a későbbi Simson típuskalauz részleteit, november végén már a nyomda elkészült a frissen fóliázott könyvekkel, így karácsonyra már a típus rajongóinak a fa alá tehették a szeretteik. A közösségi média, börzék, internetes hirdetések aranykora volt ez az időszak, jelentősen nőtt a Simson állomány, jelenleg 100 fölé emelkedett. Az állandó hely problémát nem lehetett megoldani további épület bővítéssel, így 2017-ben egy közel 400 nm-es alapterületű ingatlan megvásárlásával kezdetét vette a múzeum project. A család és néhány közeli barát segítségével, közel 4 év munkával átalakítottuk az alig 20 éves épületet részben kiállítóteremmé, részben lakóingatlanná. Jelenleg már a berendezkedés zajlik. Az mérleg tehát, több, mint 200 bemutató, ugyancsak több mint 200 hazai és nemzetközi veteránbörze tudósítás a Képgalériában. Sajnos az elmúlt évre, de az ideire is rányomta a pandémia a bélyegét, nagyon sok rendezvény elmaradt/elmarad. Azonban nem csak hátránya volt a Covid 19 vírusnak, szabaddá vált a kutatás az online archivumokban, nagyon sok hasznos információhoz jutottam a Simson magyarországi történetéről, sikerült azt is kibogozni, hogy 1957-ben jöttek az első szállítmányok hozzánk, mint Simson Sport és moped SR1/SR2 tekintetében, közel fél milliós állomány lehetett az országban összesen. Természetesen mindhátom típus több példánya megtekinthető lesz nálam... ![]() Statisztikák alapján egy év alatt nagyjából százezrer egyéni látogató, ötszázezer oldal letöltés, közel 10 millió találat, több 100GB sávszélesség. Ebből egyértelműen látszik, kíváncsiak a témára az emberek. ![]() Természetesen a motorok mellett megvannak a gyári tartozékok is minden esetben, ez a kézikönyv, szerelési útmutató, szerszám és izzókészlet, pumpa, sőt több esetben a garanciapapír és a számla. A gyár által kiadott eredeti prospektusok és poszterek nagy részét is sikerült beszerezni, mely a kiállító termek falát fogja díszíteni a korabeli zománctáblákkal és robbantott ábrákkal együtt. ![]() Legalább ilyen fontos egy-egy motor története, miért is nem használták, illetve dokumentálom a vásárlásokat, később még ez is egy könyv, vagy egy hosszabb videó érdekes témája lehet. ![]() Külön helyen lesznek kiállítva a korabeli NDK-s kiegészítők, csónakmotorok, utánfutók, célszerszámok, bukósisakok... ![]() Jelenleg is folynak restaurálások párhuzamosan az épíkezéssel, hamarosan elkészül 8 ritka négyütemű, kardános AWO és három Stoye oldalkocsi bemutatója, ![]() de a kétütemű rajongók is készülhetnek pár érdekességre, ahogy átköltözünk a kiállító termekbe, a felszabaduló otthoni helyre további motorok kerülnek, amik helyhiány miatt ezidáig nem kerültek bemutatásra. Kedvcsinálóként lesz moped SR1, Spatz, Sperber, vagy S53 is terítéken... A sok német motor mellé bekerült egy hazai gyártású Csepel is, sokszor szó érte a ház elejét, hogy nem igaz, hogy nem veszek egy magyar motort, hát jelentem már ez is megvan. Közben kiderült a családban több kötődés is van e típushoz, édesapámnak is volt gyermekkorában, így pár héttel a vásárlás után már boldogan motorozott vele pár kört...Nem lesz felújítva, ebben az állapotban marad...
Bogyay Norbert 2021.07.26. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2021 |
|