|
|
|
|||
|
Simson típusok 1960-ban Egy A/5 ös formátumú reklámanyagot adtak ki az 1961-es modellekről még 1960-ban. Ezt is a DEWAG nyomda készítette Drezdában. A címlapon a fő válaszék látható, a Simson Sport, a Simson KR50 robogó és a moped SR2E. Krómozott felnis és tankbetétes exportkivitel, szürke hátsó lámpával, új típusú alumíniumborításos hátsó teleszkópokkal, de még az 1959-es modellévig jellemző akkumlátor doboz fedéllel. Jól olvasható a hátsó kerék már a 3.50 - 18-as méretű Riesa gumival szerelt. A KR50-es robogó esetében itt már a 2,5-16-os gumiméretet látjuk, az első villa is az újabb tekercsrugós kivitelű, de még a fényezett díszborítású. A hátsó lámpa a Stoye oldalkocsikról is ismert kerek prizmás kivitel. A moped SR2E kivitel nálunk kevésbé ismert változata, ekkor kevés jött az országba a telefékes, alu csomagtartós, elöl tekercsrugós, de még a régi kürtös és hátsó lámpás, illetve nagyméretű láncvédős kivitelből. A hátsó gumirugózást is lecserélték. A bevezető mellett érdekes a baloldali kis kép, amin két mukás szerel össze egy fekete Simson Sportot, feltehetően a sorozatgyártás elejéről való évjárat. Alapos technikai adatok az érdeklődőknek. Ezek már az utolsó kivitelek, azaz ... lapos dugattyús, csökkentett égéteres 15,5 lóerős változatok, a szilentes motorrögzítés és az új két kamrás hátsó lengéscsillapítós típusok. Külön oldalt kapott a Stoye Elastik oldalkocsis kivitel. A nagyméretű képen jól kivehető a feketére fényezett felnik közepén az ezüst csík a küllőknél, illetve az ezüst tankbetét. Az oldalkocsi alumínium részein fekete fényezés, arany csíkozás és pikkelyezett és polírozott részek adják a jellegzetes NDK-s igényes hatást. Szép lassan de felfutott a KR50 robogó gyártása is, hazájában igen hamar népszerű lett, nem is jutott az export piacokra belőle. Külön kiemelik az módosított első rugózást, az érdekes lámpaidomot az új kürttel és a felhajtható nyereg alatt lévő üzemanyagtank,légpumpa, de a tárolórekeszben lévő szerszámokat és a rögzítőgumival ellátott csomagtartót is. A moped esetében is folyamatos a fejlesztés, ekkor már túl voltak a háromnegyed millió eladott segédmotoron. Elsősorban a kényelmen módosítottak a jobb rugózás révén. Végül pedig az NDK-s forgalmazó maradt a hátsó borítóra. Bogyay Norbert 2013.11.16 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2013. |
|