|
Fõoldal |
Forgalomban lévõ motorkerékpár állomány 125 ccm felett Magyarországon 1974
Érdekes statisztikai adatokra bukkantam a legutóbbi bemutatóm készítése közben, mely részletesen leírja a forgalomban lévõ teljes hazai motorkerékpár állományt 125 ccm felett, márkánként és típusonkénti összetételét az 1974-es évre vontatkoztatva, ezt most megosztom ABC sorrendbeni bontásban.
Adler |
MB200 |
15 |
AJS |
16 MS 347 |
29 |
|
18S 498 |
33 |
Ardie |
DB 250 |
51 |
|
200 |
47 |
|
500 |
25 |
Ariel |
Redhunter NH 347 |
10 |
|
Redhunter VH 497 |
21 |
|
Fieldmaster Twin 498 |
16 |
|
Leader 247 |
15 |
|
Red Hunter 500 |
47 |
Berva VT |
|
33 |
BMW |
öszvér |
15 |
|
R-26 245 |
201 |
|
R-50 490 |
105 |
|
R-69 590 |
70 |
|
R-27 245 |
23 |
|
R-50 S.490 |
22 |
|
R-69 S-590 |
19 |
|
R-62 600 |
39 |
|
R-51/2 482 |
149 |
|
R-25/2 |
283 |
|
R-35 340 |
250 |
|
R-51/1-3 494 |
91 |
|
R-71-75 745 |
354 |
|
R-12 796 |
93 |
|
200 |
41 |
|
R-23 250 |
71 |
|
R-61 600 |
33 |
|
R-66 597 |
26 |
BSA |
Bantam 148 |
20 |
|
B31 348 |
56 |
|
Shotting Star 500 |
17 |
|
Gold Star Scambler 497 |
15 |
Csepel Pannonia |
öszvér |
15 |
|
TLT / TL 6 |
15553 |
|
T-5 |
68442 |
|
TLF/250 |
26885 |
|
TLD/250 |
292 |
|
TLB/250 |
1608 |
|
P-10 |
38186 |
|
P-20 |
6317 |
|
T-250 /1953-ig/ |
34437 |
|
R175/80 Tünde |
727 |
|
T-8 |
283 |
|
T-9 |
55 |
|
T-6 |
45 |
|
P-8 Motocross |
15 |
|
P-21 250 |
1562 |
|
P-12 250 |
531 |
Czetka |
150 |
942 |
|
Riska |
37 |
|
250 |
30 |
D-RAD |
500-K |
19 |
DKW |
RT 175 VS 174 |
38 |
|
RT 200 VS 197 |
211 |
|
RT 250 VS 244 |
102 |
|
RT 350 348 |
168 |
|
E-250 |
47 |
|
NZ-350 |
327 |
|
NZ-200 |
108 |
|
NZ 250 |
95 |
|
NZ 500 |
63 |
Gilera |
Saturno 500 Sport |
23 |
Gillet |
Racing |
38 |
Goggo |
200 |
13 |
Harley Davidson |
öszvér |
17 |
|
HD 1215 |
50 |
|
750 |
41 |
Heinkel |
Tourist 174 |
27 |
Horex |
Resident 350 |
94 |
|
Imperator 400 |
19 |
|
Regina 06 |
64 |
ILO |
200 |
25 |
Imperia |
500 T |
11 |
IMZ |
M72 M |
329 |
|
M-61 |
81 |
|
M-61-K 649 |
54 |
|
M-72N |
140 |
|
Ural -2 M-63 |
698 |
|
K-650 Dnyepr M-73 |
13 |
Indian |
összvér |
43 |
|
DGP 1000 |
16 |
IZS |
350 |
5887 |
|
Planéta |
2335 |
|
Jupiter |
49 |
JAWA |
360/00 |
8922 |
|
A-05 |
28 |
|
Ideal 05 |
18 |
|
CZ 175. 450/05 |
9234 |
|
CZ 250 455/05 |
370 |
|
150 |
85 |
|
250 /1964-ig/ |
3066 |
|
CZ-175 Sport |
87 |
|
Cezeta 502 robogó |
211 |
|
350 /1964-ig/ |
779 |
|
CZ 170 |
52 |
|
350, 354/06 |
322 |
|
250 Super Sport 559/03 |
27 |
|
Cezeta 502/1 robogó |
26 |
|
250 559/02.04 |
34023 |
|
500 DT- DT-6 |
10 |
|
CZ 175 477 |
11500 |
Junak |
SFM M-10 |
1466 |
|
MO 7 C Motocross |
10 |
|
B-20 350 |
21 |
Lambretta |
170 LD robogó |
15 |
Moszkva |
K-55 |
10 |
|
K-175 |
268 |
Matchless |
G 3/L Cs- |
11 |
Méray |
Puch 200 |
141 |
|
JAP 350 |
71 |
|
500 |
103 |
MZ |
ES 175 |
69 |
|
ES 250 |
5108 |
|
BK 350 |
20 |
|
ES-150 |
2153 |
|
ES-250/1 |
85 |
|
ES-175/2 |
177 |
|
ES-250/2 |
16007 |
|
ES-150/1 |
6186 |
|
ES-150/2 |
14 |
|
TS-250 |
2392 |
|
TS-150 |
23 |
|
S-250 Sport |
20 |
New-Hudson |
88 |
13 |
Norton |
50, 348 |
13 |
|
ES /2, 490 |
12 |
|
88 497 |
19 |
NSU |
Maxi 174 |
57 |
|
Superlux 198 |
155 |
|
Supermax 247 |
182 |
|
Prima 150 robogó |
23 |
|
201.28 |
44 |
|
251/O SL, 242 |
252 |
|
351/O-OSL, 346 |
91 |
|
500 Konsul |
106 |
|
300 |
12 |
|
501 OSL |
25 |
Nyíregyházi V-F KTSZ |
Szabolcs |
264 |
|
Nyírség |
187 |
Puch |
175 SVS |
28 |
|
250 SGS |
174 |
|
SR-150 Robogó |
17 |
|
SG-250 |
64 |
|
500 |
50 |
|
250 S-4-TU-4 |
170 |
|
350 GS |
217 |
|
150 |
10 |
Raleich |
23 |
11 |
Royal Enfield |
350 Clipper |
13 |
|
500 Bullet |
14 |
Rudge |
500 Special |
26 |
Sachs |
Vénus MS-175 |
16 |
Sarolea |
500 |
14 |
Simson |
425 S, 247 |
719 |
|
250 |
600 |
|
250 /1954/ |
14 |
Sokol |
öszvér |
12 |
Standard |
M-25 |
27 |
|
350 |
29 |
Sunbeam |
S-8 Twin 487 |
10 |
|
500 |
20 |
Kicsit vegyes a Simson állomány, de valójában több fajta jelölést használtak ugyanarra a típusra. 425S 247 egyértelmûanya Simson Sport típus, de éppúgy ez a típus a 250 jelölés alatti modell is, azonban ez a lengõnyerges bakteleszkópos modell jelölésére is használták. A 250 1954 jelölés egyértelmûen csak ez utóbbi modell lehet, mert az Sport kivitelt 1956-ban kezdék el gyártani és az elsõ magyarországi szállítmány 1957 februárjában érkezett az országba.
TG Tula |
T-200 M |
12 |
Tornax |
I-250 |
17 |
Triumph |
Tiger Cub 199 |
35 |
|
Speed Twin 498 |
43 |
|
T-250 |
103 |
|
B-204 |
15 |
|
CD 5/4 250 |
16 |
|
350 |
37 |
Velocette |
Viper 349 |
14 |
Vespa |
150 Robogó |
20 |
Victoria |
Bergmaister 345 |
25 |
|
V-35 350 |
79 |
|
KR-255 |
72 |
|
KR-20 |
65 |
Vjatka |
Mg 150 F Robogó |
57 |
|
VF-150 |
24 |
|
V-150 M |
12 |
Voszhod |
175 |
25 |
Velorex |
250 |
291 |
|
350 |
202 |
Zündapp |
KS-600 |
138 |
|
750 |
99 |
|
250 |
109 |
|
DB-200 |
175 |
|
500 |
77 |
|
Bella 200 Robogó |
52 |
|
DB-250 |
60 |
|
350 |
32 |
Összegezve tehát:
10 darabon aluli típus |
|
922 |
Összesen |
|
319247 |
Érdekes még a fogalomban lévõ motorkerékpár utánfutók viszonylag nagy száma:
Szegedi Fémfeldolgozó Vállalat
|
FV60
|
2563
|
Kiskunhalasi Gépipari Vállalat
|
Pille
|
725
|
Összehasonításként a teljes forgalomban lévõ személygépjármû állomány ekkor 489.977 darabból állt, míg a teherautó állomány 107.163, az autóbusz állomány pedig 14.041.
Bogyay Norbert 2023.05.26
vissza
a Fõoldalra |
|
Történetek |
|