|
|
|
|||
|
Simson prospektus 1992 A kilencvenes évek eleje Kelet-Európában az átrendeződés időszaka volt, az emberek igyekeztek elfelejteni a korábbi rendszert és termékeit, ez az időszak nem kedvezett a Simson gyárnak sem. 1992-ben alakult Suhler Fahrzeugwerk GmbH egyik legkorábbi sajtóanyagához jutottam hozzá, melyben a teljes korabeli kínálatot megtaláljuk, lapozzunk kicsit bele. A teljes portfólió, könnyű és kismotorok, endurók és robogók egy reklámanyagban.
Új Simson márkafeliratot találtak ki a marketingesek, eleinte még nem használták a motorokon.
Rövid történeti áttekintés, melyben a minőséget emelték ki, 1856-ban indult útjára a Simson tradíció, a suhli öntöde megvásárlásával, majd a XX. században a kerékpár, automobil, motorkerékpár és a legnagyobb siker a kismotorok következtek.
A kínálat legszerényebb darabja az S53N modell volt, három színben kínálták hagyományos első fényszóróval, fekete műanyag porvédős hátsó lengéscsillapítóval.
Az alapmodell az S53B volt, fejidommal, de csak egy órával, alul vezetett rövid kipufogódobbal.
Az enduró változatok sajátja maradt a hagyományos krómozott kipufogó, rajta a régóta ismerős ráccsal, magas kormány, emelt első sárvédő, merevített váz, bordázott üléshuzat, állítható hátsó teleszkópok, két tükör és terepmintás gumi, jellemzően feketére porfestett blokk.
Luxuskivitelnek számított az S53CX, Grimeca könnyűfém kerekekkel és első tárcsafékkel, kárminpiros fényezés a tankon, sárvédőkön, lámpaidomon és az oldalfedeleken, fekete motor, egyedi matricázás...
1992 újdonsága volt az S53OR változat, Marzocchi első teleszkópokkal, Grimeca tárcsafékkel elöl, 19 és 17 colos kerekekkel, széles merevített fekete kormánnyal, emelt hátsó lengővillával otthonosan mozgott a földutakon.
Az S53 sorozat növelt hengerűrtartalmú változata volt az S83ra keresztelt 70 ccm-es kivitel, melyet minden esetben merevített vázzal szereltek, itt épp az S83B látható. Sorozatgyártásban már nem szerepelt a krómozott kipufogó.
Az SR50/1B néhány apró változtatással tovább készült, ilyen volt a hátsó rendszámtáblatartó és a hozzátartozó világítás miatt nagyobb hátsó lámpa.
A jobban felszerelt kivitel bordázott üléshuzatot, állítható hátsó lengéscsillapítókat, halogén fényszórót és két tükrüt kapott a feketére fényezett motorblokk mellé.
Az alapmodell is készült 70 ccm-es motorral.
1992-ben az összes Simson teljesítményét korlátozták 3,3 lóerőre és a végsebességet 50 km/órára az 50 ccm-es kiviteleknél, ez nem érintette a 70-es változatokat természetesen.
Végül pedig az elérhetőség, nem érdemes tárcsázni ezeket a számokat :) Bogyay Norbert 2020.06.18. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2020. |
|