|
|
|
|||
|
Simson 2001-ben A Simson utolsó előtti évben gyártott széles választékot mutatom be egy 2001-es gyári prospektus alapján
Ekkor már túl voltak a sokadik tulajdonosváltáson Suhlban. A Kontec járműipari beszállító csoportjába tartozott az egykor neves német cég. A prospektus nagyvonalúan mindjárt a 125-ös négyüteműekkel kezdődik. Ekkor már az új Morini motorral szerelték; de a képeken még a Schikrához készült kipuffogóval látható. Ebben az évben 3.799-4.090 Euro-ba kerültek. A kismotoroknál a Simson Habicht 50 Basic az alapmodell. Ez az S53-as sorozaton alapul, csak néhány apró eltérés van (kisebb, formás indexek, rugós kip. könyök rögzítés, eltérő markolatok és színkombináció). A Habict 80 Basic nevétől eltérően csak 70 ccm-es. Indulóáruk 1.762 Euro. Az S53CX is gyártásban maradt, de csak a kisebbik 50ccm-es motorral és óceánkék színben. Jól látható a vázmerevítés, az öntött alumínium kerekek elöl tárcsafékkel, illetve a legtöbb elem színrefújt. Suhlban még ekkor is készítettek segédmotoros verziót. Ezeket 3 sebességes váltóval, ülésen jól látható műanyag toldatal, a fojtott hengerrel és kipuffogóval, nagy, tokozás nélküli hátsó lánckerékkel szerelték. Illetve a hástsó lábtartókat elhagyták. Érdekes, hogy a merevített vázat használták és lehetett venni egy komplet szettet, amivel vissza lehetett állítani a 60 km/órás végsebességet. A korabeli S53 E a kiindulási alapja a Fighter 50-nek. Emelt kipuffogó, magas kormány, terepes mintázatú gumik, vázmerevítés, magas első sárvédő. Mindemellett majdnem 2.000 Eurós ár. A Simson által Fun Bike-nak nevezett Sperber Beach Racer is egy 3 tagból álló típussorozat. A segédmotoros verziótól a motorkerékpárig tart. A Fightertől az elöl 19, hátul 17 colos kerekek és a széles, merevített cross kormány különbözteti meg. A Sperber család csúcsán az 5 sebességes 5 lóerős, hátul központi rugós MS50 állt. Széria a tárcsafék, a külön olajzás és a rezonátoros kipufogó. Itt is száműzték a több évtizedes tokozást a láncról. Az SR50 robogót már az 1990-es évek közepe óta Star Classicnak hívták. Az alapfelszereltség részévé váltak az állítható hátsó rugóstagok és a két tükör. 1.800 Euro-ra nőtt az alapáruk. A Star 50 is Morini blokkal készült. Elég egyedi jelenség a robogók világában: elöl nagy rugóút, 12 colos kerekek, hátul központi rugós felfüggesztés, igény szerint tárcsa vagy dobfék. Mindez 2100 Euro-ért. Egy kakukktojás a korabali kínálatban. A Spatz tulajdonképpen egy olyan robogó, amely egy motornak néz ki. Ennyit számít, ha elhagyják a robogóra oly jellemző lábvédőt és az ülés előtti csomagtartót. Érdekes próbálkozásként került a Simson típusok közé :)
Bogyay Norbert 2007.11.15. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2007. |
|