Főoldal

Simson 2001-ben

A Simson utolsó előtti évben gyártott széles választékot mutatom be egy 2001-es gyári prospektus alapján

 

 Ekkor már túl voltak a sokadik tulajdonosváltáson Suhlban. A Kontec járműipari beszállító csoportjába tartozott az egykor neves német cég.

A prospektus nagyvonalúan mindjárt a 125-ös négyüteműekkel kezdődik. Ekkor már az új Morini motorral szerelték; de a képeken még a Schikrához készült kipuffogóval látható. Ebben az évben 3.799-4.090 Euro-ba kerültek.

A kismotoroknál a Simson Habicht 50 Basic az alapmodell. Ez az S53-as sorozaton alapul, csak néhány apró eltérés van (kisebb, formás indexek, rugós kip. könyök rögzítés, eltérő markolatok és színkombináció). A Habict 80 Basic nevétől eltérően csak 70 ccm-es. Indulóáruk 1.762 Euro.

Az S53CX is gyártásban maradt, de csak a kisebbik 50ccm-es motorral és óceánkék színben. Jól látható a vázmerevítés, az öntött alumínium kerekek elöl tárcsafékkel, illetve a legtöbb elem színrefújt.

Suhlban még ekkor is készítettek segédmotoros verziót. Ezeket 3 sebességes váltóval, ülésen jól látható műanyag toldatal, a fojtott hengerrel és kipuffogóval, nagy, tokozás nélküli hátsó lánckerékkel szerelték. Illetve a hástsó lábtartókat elhagyták. Érdekes, hogy a merevített vázat használták és lehetett venni egy komplet szettet, amivel vissza lehetett állítani a 60 km/órás végsebességet.

A korabeli S53 E a kiindulási alapja a Fighter 50-nek. Emelt kipuffogó, magas kormány, terepes mintázatú gumik, vázmerevítés, magas első sárvédő. Mindemellett majdnem 2.000 Eurós ár.

A Simson által Fun Bike-nak nevezett Sperber Beach Racer is egy 3 tagból álló típussorozat. A segédmotoros verziótól a motorkerékpárig tart. A Fightertől az elöl 19, hátul 17 colos kerekek és a széles, merevített cross kormány különbözteti meg.

A Sperber család csúcsán az 5 sebességes 5 lóerős, hátul központi rugós MS50 állt. Széria a tárcsafék, a külön olajzás és a rezonátoros kipufogó. Itt is száműzték a több évtizedes tokozást a láncról.

Az SR50 robogót már az 1990-es évek közepe óta Star Classicnak hívták. Az alapfelszereltség részévé váltak az állítható hátsó rugóstagok és a két tükör. 1.800 Euro-ra nőtt az alapáruk.

A Star 50 is Morini blokkal készült. Elég egyedi jelenség a robogók világában: elöl nagy rugóút, 12 colos kerekek, hátul központi rugós felfüggesztés, igény szerint tárcsa vagy dobfék. Mindez 2100 Euro-ért.

Egy kakukktojás a korabali kínálatban. A Spatz tulajdonképpen egy olyan robogó, amely egy motornak néz ki. Ennyit számít, ha elhagyják a robogóra oly jellemző lábvédőt és az ülés előtti csomagtartót. Érdekes próbálkozásként került a Simson típusok közé :)

 

Bogyay Norbert 2007.11.15.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2007.