|
|
|
|||
|
Simson Sport változatok Korabeli gyári fényképek segítségével követjük végig a változásokat a 425S típuson. Az egyik legformásabb évjárat az 1956-os, Awo embléma, ívelt sárvédők, együléses kivitel... 1957-re díszléc került az ülésre, egyszerűsítették a sárvédőket, Simson márkajelzés került a tankra. Az év második felére megjelent az osztott ülés, kihúzható kapaszkodóval. 1958-as évjárat az új vázzal, fékkarral, tankrögzítéssel és a hosszabb kipuffogódobbal. Az év végére szürke hátsólámpa került a sárvédőre. 1959-ben már alumínium díszléc került az ülésre, illetve szintén alumínium borítást kapott a módosított kivitelű hátsó teleszkóppár. Ritka a bordó szín, de szinte mindegyik évjáratban szerepelt a kínálatban, itt éppen egy 1959-es. Az 1959 utáni modelleken már az osztott bordás henger van és a gumiba ágyazott motorfelfogatás. Részletekben a lényeg, krómbetétes tank, szürke bowdenek és kábelek... homokszórt, matt felületű blokk, fekete imbusz csavarokkal... polírozott kerékagyak, teleszkópborítás, szegecselt oldalfedélzár, fekete műanyag szelepsapka. A krómbetétes tankhoz krómozott felni illik, ezt hívják exportkivitelnek a németek. Függőleges csavar rögzíti a lámpakarikát a lámpafejhez. Csak ilyen tükörrel szerelték. Jól kivehető a Riesa, majd Pneumant gumi mintázata. Kiemelkedő minőségű volt a gyári fényezés. Végül szintén egy gyári fotó a négyütemű motor metszetéről. Bogyay Norbert 2014.01.29 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|