Főoldal

Simson 425 1958

A gyártás utolsó éveiben még mindig módosítottak pár dolgot a Simson gyárban a már kifutó típuson, ezt mutatom be a képeken szereplő nagyrészt az NDK-ban használt motoron.

Meglepő, hogy a Sport 1956-os bemutatása után is tovább készült a korábbi modell, igaz kisebb példányszámban, de még 1960-ban is gyártásban tartották a szép lassan elavuló típust.

Továbbra is folyamatosan fejlesztették, megjelentek a Sport modell alkatrészei, ilyen a hosszabb szivar alakú kipufogó, féklámpás hátsó lámpa, modernebb sebességváltó...

majd a nagyobb ívű berugókar, alumínium kezelőszervek a szintén a Sporttól származó kormányon.

A szép vonalú csepp alakú üzemanyagtankra is felkerültek a szárnyas Simson emblémák, illetve a Sport tankgumijai és a hozzá passzoló jobbos és bal oldali tartólemezek,

Ami marad viszont a megszokott hátsó bakteleszkópos rugózás, és a csillapítás nélküli első teleszkópok...

Már a gyárban felkészítették az oldalkocsis használatra, helyén a három csatlakozó, hátsó hajtás is az oldalkocsis áttételes (B jelű 6 és 36 fogas a kúp és tányérkerék)

Ez már az újabb, nem az IKA feliratos szimmetrikus fényszóróüveggel készült

Szépen követi a lámpafejet az ívelt gyújtáskulcs, balra tőle a biztosítéktartó bakelit fedele látható. Az alu csavaros kormányszorító továbbra is mindegyik modellen magtalálható.

MAW gyártmányú 120 km/óráig skálázott óra változatlan, mint az üres és a töltésvisszajelzó a lámpatök jobb oldalán

Alumíniumból készült a MILA gyártmányú kezelőszerv, a komány végébe Slusia visszapillantó tükör passzol.

Hordós formájú markolatgumik, a gázkar végén első osztájú minőségjel és a cikkszám látható a zárófedélen

Kétféle kivitelt gyártottak, az egyszerűbb feketére fényezett kerekes és teleszkópos normál és a díszesebb, ezüst betétes felnis, krómozott küllős és teleszkópos, illetve hardy tárcsás export kivitelt.

Anyagtakarékossági okokból az 5 szegecses tartópálcás sárvédők először 4 majd 3-ra csökkentek, a préselt félfékdobos kerekek is kitartottak az utolsó példányokig.

Szárnyas Simson márkajelzés miatt kicsit ívesebb a vonalazás a benzintartályon.

Jól áll a nagyobb térdpárna. A kürt a tank alatt rejtőzik.

Simson feliratos alu tanksapka, eredetileg is polírozott. Szépen a tankra illeszkedik a vezetőülés,

Még bontatlan a 12 lóerős osztott hengerfejes négyütemű OHV motor és a  hozzá csatlakoztatott kézzel és lábbal is kapcsolható 4 sebességes váltó.

Belseje megegyezik a Sporrtal, megkapta a szórótárcsás olajzást a főtengely, de maradt az öntöttvas henger és az RF dugattyú.

Külön fedelet kapott a szívó és a kipufogó szelep. A fekete öntöttvas henger talpánál látható a nívópálca, egy laza mozdulattal kihúzható.

Újdonság volt a zárható légszűrő, csak az ötvenes évek második felében vezették be, a hidegindítást segítette.

Az ülés alatt a megszokott szerszámos henger is változatlan maradt. Behajtható berugókar a modernebb Sportról, mögötte a Bakelit 6V-os akku.

Möve gyártmányú lengőnyereg elöl és a feláras utasülés, melyet a korábbi változatokkal ellentétben nem a csomagtartóra, hanem egy speciáliis merevítőre csavarozhatott fel a boldog tulajdonos.

Szoknyavédős a nyereg kialakítása, más NDK motorokra is passzolt (MZ RT 125), természetesen eredeti itt is az ülésgumi, meghálálta a gondoskodást.

Ekkor már a kisebb átmérőjű, tartó és cső nélküli Saxonia pumpával szerelték a Simsonokat.

Polírozott alumínium védőkupak a bakteleszkóp tetején.

1958-ban jelent meg a szürke hátsó lámpa, felette az 1954-től használt Simson feliratos és a suhli címert is ábrázoló vizesmatrica, melyet vékony lakkréteg véd.

1957-es újítás volt a préselt rendszámtábla tartó modernebb és egyszerúbb kialakítása

Pneumant K8 mintázat a fekete keréken, eredeti a bakelit szelepsapka is természetesen.

A képeken szereplő példány az egyszerűbb kivitel,  video itt található róla.

 

Bogyay Norbert 2023.04.16.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2023.