Főoldal

Érdekességek az Autó Motorból az 1980-as években

Több NDK-s folyóiratot bemutattam már korábban, most a hazai irodalomból válogattam pár érdekességet, elsősorban a Simsonról szóló híreket.

1980-as év elején már bemutatkoztak a módosított típusok...

... KR51/2 és az S51 sorozat.

Gyári 90 ccm-es versenyenduró beutatója.

Mi csak álmodtunk az electronic változatról, amikor az NDK-ban már tesztelték...

1980 nyarán.

Új sorozat, több mint 10 részben hasznos információkat oszt meg Csizmadia Imre...

szerszámok és hasznos tanácsok...

további jó tanácsok...

gyári cikkszámok a gyakoribb alkatrészekhez....

karbantartások a henger körül...

gyújtás körüli teendők...

kuplung környéke és az S50N-H típus kiegészítése csomagtartóval és km órával...

kerekek és fékek...

első teleszkóp...

végül pedig a váz kerül terítékre.

Kenőanyagok motoronként részletesen.

A nyolcvanas évek elején már nem készült S50, de illusztrációként felbukkant azért.

1982-ben nagy meglepetés volt az S51E.

Az S50B ekkor már eléggé ismert volt, de Angliában és az NSZK-ban is elég népszerű lett.

Fontos változás volt a segédmotorosítás ekkor.

Egy szép kép a korai S51 E változatról még acélfelnivel.

MZ tanácsokhoz érdekes illusztáció a Simson Super változat.

Ebben az időszakban minden Simson bemutatóban konkrétan utalnak, hogy senki se keresse a szaküzletekben ezeket az új kismotorokat.

1985-ös piaci körképet illusztrál ez a két új S51B 1-3 kismotor.

Lipcsei vásárról szóló bemutatóban említik meg az SR50 és S70 sorozatot.

Részletes bemutató 1986-ban az SR50 változatokról, a képeken még prototípusok vannak.

Egy kis váltószerelés.

1986-ban több nemzetközi kiállításra vitték az új robogót.

Sokan bővítették a 3 sebességes Simsonokat 4 sebességesre...

Táboriék sokat segítettek ebben.

1987-ben is az SR 50/80 sorozatot népszerűsítették...

itt éppen a legjobban felszerelt önindítós kivitel szerepel...

természetesen megemlítik, hogy ne is számítsunk rá a boltokban.

1988-ban újabb motorpiaci körképben megjegyzik, hogy kifutottak a segédmotorok, csak rendszámos Simsont lehetett éppen kapni a boltokban, itt az elektronic kivitel látható.

1989-ben már a BNV-n látható és szép lassan az üzletekbe is bekerült az SR50 segédmotor változatban.

Bogyay Norbert 2014.12.20.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.