Főoldal

AWO 425 GS 1957/58

A GS (Gelände Sport) sorozat az enduró versenymotorokat jelölte a Simsonnál, már a 425S sorozat bemutatása után piacra került kis sorozatban.

Évente 40-50 versenymotor készült a suhli gyárban, az első két évjáratban még elég nagy volt a közös alkatrészek aránya a Simson Sporttal.

Több országban megjelent a bajnokságokon, még az USA terepversenyzői is rendeltek több példányt.

Az összes változtatással a terepképességet javították.

Elsősorban a 14 lóerős szériamotorokat komolyabb átalakításnak vetették alá, nagyobb sűrítési aránnyal (8:1), nagyobb szívószeleppel, a szívó és a kipufogócsatornákat kibővítették és polírozták, így 17,5 lóerőre nőtt a legnagyobb teljesítmény.

A légszőrőt lecserélték egy zárható, indítást megkönnyítő változatra, az eltérő ülés miatt könnyen kezelhető helyen van.

Az oldaldobozok kezelhetősége egyszerűbb lett, a zárakat elhagyták, helyettük szárnyasanyákat használtak a gyorsabb nyithatóság miatt.

A váltó eleinte a sorozatgyártmányú volt, de a kuplungkar kialakításán módosítottak, védettebb helyre, a váltó fölé került, így emelkedett a szabadmagasság is.

A váz nagy része egyezett a 425S sorozattal, de a hátsó lengővillát megerősítették,

magasabb, szélesebb kormánnyal és módosított gázszektorral,

habgumis, tekercsrugós üléssel készültek.

A komplett kipuffogó rendszert cserélték, a magasan vezetett könyököt védőráccsal látták el, a dob térfogata kisebb lett.

Az első és hátsó sárvédő könnyített kialakítású. A gumiméret

és a mintázat is jelentősen változott.

A fékpedál kialakítása is a biztonságos versenyzést szolgálta.

A futamok miatt előre és a két oldaldoboz fedelére rajtszámtáblák kerültek, az első tábla mögött térképtartó dobozt alakítottak ki.

1957-ben a gyári csapat Lothar Boch, Alfred Schütze, Helmut Amthor, Rudi Gilbert, Egon Schneider és Gottfried Polahn a negyedliteres géposztályban, míg a német bajnok Günther Clarine a B osztályban a 290 ccm-esek között indult, addig Fritz Stöckel/Walter Henn és Karl Marr/Egon Schneider páros Simson gyári oldalkocsis fogattal versenyzett eredményesen a februártól novemberig tartó szezonban.

Néhány példa, az ADAC-Winterrallye-n a négy fős Simson csapat 4 bronzérmet nyert, Nürbergből 3 arany és egy bronzzal tértek haza, a Nemzetközi Osztrák Alpok bajnokságról két nagy aranymedált hoztak, a Nemzetközi Tátra Futamról, Zakopánéból ezüstéremmel gazdagodtak, míg az NDK Motorkerékpár Terepsport Bajnokságáról Suhl, Potsdam, Zschopau és a Nemzetközi GST Négynapos futamán Erfurtban összesen 11 aranyat 2 ezüst és egy bronzérmet nyertek.

A képeken látható motor restaurálása nemsokára befejeződik, már csak néhány apró részlet van hátra.

Bogyay Norbert 2014.06.24.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.