|
|
|
|||
|
AWO 425 GS 1957/58 A GS (Gelände Sport) sorozat az enduró versenymotorokat jelölte a Simsonnál, már a 425S sorozat bemutatása után piacra került kis sorozatban. Évente 40-50 versenymotor készült a suhli gyárban, az első két évjáratban még elég nagy volt a közös alkatrészek aránya a Simson Sporttal. Több országban megjelent a bajnokságokon, még az USA terepversenyzői is rendeltek több példányt. Az összes változtatással a terepképességet javították. Elsősorban a 14 lóerős szériamotorokat komolyabb átalakításnak vetették alá, nagyobb sűrítési aránnyal (8:1), nagyobb szívószeleppel, a szívó és a kipufogócsatornákat kibővítették és polírozták, így 17,5 lóerőre nőtt a legnagyobb teljesítmény. A légszőrőt lecserélték egy zárható, indítást megkönnyítő változatra, az eltérő ülés miatt könnyen kezelhető helyen van. Az oldaldobozok kezelhetősége egyszerűbb lett, a zárakat elhagyták, helyettük szárnyasanyákat használtak a gyorsabb nyithatóság miatt. A váltó eleinte a sorozatgyártmányú volt, de a kuplungkar kialakításán módosítottak, védettebb helyre, a váltó fölé került, így emelkedett a szabadmagasság is. A váz nagy része egyezett a 425S sorozattal, de a hátsó lengővillát megerősítették, magasabb, szélesebb kormánnyal és módosított gázszektorral, habgumis, tekercsrugós üléssel készültek. A komplett kipuffogó rendszert cserélték, a magasan vezetett könyököt védőráccsal látták el, a dob térfogata kisebb lett. Az első és hátsó sárvédő könnyített kialakítású. A gumiméret és a mintázat is jelentősen változott. A fékpedál kialakítása is a biztonságos versenyzést szolgálta. A futamok miatt előre és a két oldaldoboz fedelére rajtszámtáblák kerültek, az első tábla mögött térképtartó dobozt alakítottak ki. 1957-ben a gyári csapat Lothar Boch, Alfred Schütze, Helmut Amthor, Rudi Gilbert, Egon Schneider és Gottfried Polahn a negyedliteres géposztályban, míg a német bajnok Günther Clarine a B osztályban a 290 ccm-esek között indult, addig Fritz Stöckel/Walter Henn és Karl Marr/Egon Schneider páros Simson gyári oldalkocsis fogattal versenyzett eredményesen a februártól novemberig tartó szezonban. Néhány példa, az ADAC-Winterrallye-n a négy fős Simson csapat 4 bronzérmet nyert, Nürbergből 3 arany és egy bronzzal tértek haza, a Nemzetközi Osztrák Alpok bajnokságról két nagy aranymedált hoztak, a Nemzetközi Tátra Futamról, Zakopánéból ezüstéremmel gazdagodtak, míg az NDK Motorkerékpár Terepsport Bajnokságáról Suhl, Potsdam, Zschopau és a Nemzetközi GST Négynapos futamán Erfurtban összesen 11 aranyat 2 ezüst és egy bronzérmet nyertek. A képeken látható motor restaurálása nemsokára befejeződik, már csak néhány apró részlet van hátra. Bogyay Norbert 2014.06.24. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|