Főoldal

Melyik típusból mikor és mennyi készült

1950-1990-ig elég pontos adatok vannak arról, hogy mettől meddig készült egy egy típus és mekkora példányszámban.

Ewald Dähn már a kezdetekkor, a II. világháború után Suhlban volt, amikor a szovjetek átvették az irányítást a Simson gyárban, nemrég hunyt el, egész élete e gyárhoz köthető. Több könyvet is írt autós és motoros témában, természetesen ezekben is a Simson volt a meghatározó. A Motorrader aus Suhl könyve alapján tekintjük át gyártott motorokat.

Awo 425/Simson 425T: 1950-1960 között készült 124.000 példányban

Awo 425S/ Simson Sport 1956-1961 között készült 84.600 példányban

 

Simson moped SR1 1955-1957 között készült 152.000 példányban

Simson moped SR2 1957-1959 között készült 390.000 példányban

Simson moped SR2E 1960-1964 között készült 515.000 példányban

Simson KR50 1958-1964 között készült 164.500 példányban

Simson Spatz SR4-1P 1964-1967 között készült 30.000 példányban

Simson Spatz SR4-1K és SK 1964-1970 között készült 122.000 db

Simson Star SR4-2 és SR4-2/1 1964-1975 között készült 505.800 db

Simson Schwalbe KR51H és F 1964-1968 között 153.500 példányban

Simson Schwalbe KR51/1 (H, F) 1968-1980 között 375.000 példányban

Simson Schwalbe KR51/1 K 1974-1980 között 185.000 példányban

Simson Schwalbe KR51/1 S 1971-1980 között 44.600 példányban

Simson Sperber SR4-3 1966-1972 között készült 80.000 példányban

Simson Habicht SR4-4 1971-1975 között készült 77.200 példány

Simson mofa SL1 és SL1S 1970-1972 között készült 60.200 példány

Simson S50N 1975-1980 között készült 86.300 példány

Simson S50B 1975-1976 között készült 81.400 példány

Simson S50B1 1976-1980 között készült 287.000 példány

Simson S50B2 1976-1980 között készült 125.000 példány

Simson Schwalbe KR51/2N 1980-1986 között 90.800 példány

Simson Schwalbe KR51/2E 1980-1986 között 124.500 példány

Simson Schwalbe KR51/2L 1980-1986 között 84.900 példány

Simson S51N 1980-1987 között készült 103.000 példány

Simson S51B 1-3 1980-1988 között készült 242.300 példány

Simson S51B 1-4 1980-1989 között készült 360.600 példány

Simson S51B 2-4 1980-1989 között készült 305.100 példány

Simson S51E 1982-1988 között készült 160.000 példány

Simson S51C 1983-1989 között készült 31.000 példány

Simson S70E 1984-1988 között készült 12.900 példány

Simson S70C 1984-1988 között készült 20.000 példány

Simson S51/1B 1989-1990 között készült 91.500 példány

Simson S51/1E 1989-1990 között készült 53.500 példány

Simson S51/1C 1989-1990 között készült 81.750 példány

Simson S70/1E 1989-1990 között készült 4.350 példány

Simson SR50N 1986-1987 között készült 6.740 példányban

Simson SR50B3 és B4 1986-1989 között készült 96.430 példányban

Simson SR50C 1987-1989 között készült 16.750 példányban

Simson SR50CE 1986-1988 között készült 7.300 példányban

Simson SR80CE 1987-1988 között készült 1.880 példányban

Simson SR80/1 CE 1989-1990 között készült 950 példányban

Simson SR50/1B 1989-1990 között készült 51.350 példányban

Simson SR50/1C 1989-1990 között készült 20.380 példányban

Simson SR50/1CE 1989-1990 között készült 4.500 példányban

Simson S53 N B C E OR 1990-1994 10.500 példányban

Természetesen vannak kivételek, előfordult többször is, hogy későbbi évjáratban is készültek motorok, mint a gyártási időszak, már akkor is kötelezték a gyártókat, a gyártás leállítása után 5-10 évig alkatrészgyártásra,

eleinte E betűvel jelölték az ilyen vázakat és a régi váz számát üthették be az üres helyre, majd a hatvanas, hetvenes évektől folyamatos volt a számozás.

 

Bogyay Norbert 2013.03.13.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.