|
|
|
|||
|
Simson bemutatók, reklámok DDR újságok alapján A Der Deutsche Strassenverkehr és a Kraftfahrzeug Technik folyóiratok elég sokat foglalkoztak Simsonokal, néhányat kiemelnék közülük 1959-ben még zömében gyártották a Simson Sportot, aminek egy igen ritka színváltozata került a júniusi szám címoldalára. A hátsó borítóra az SR2 moped került egy látványos metszeti képpel és az első osztályú minőséget hirdető jelzéssel utalnak a minőségi gyártásra. Ebben az számban van egy hirdetés, amely az 1959-es gyártási programot népszerűsíti, a motorkerékpárt, mopedet és a robogót. A KR50 robogót kiállítotték a Lipcsei Vásáron 1959-ben a Panni robogóval együtt. Kicsit ugrunk az időben a hetvenes évek közepére, beszámol a Der Deutsche Strassenverkeht egy Kelet-Európát átszelő túráról Simson kismotorokkal. Az 1975-ös évfolyamban szepelt az S50 sorozat első komolyabb teszje is. Az első évjáraton fekete indextartó, kisebb fényszóróüveg, nagy oldalfedélmatrica, belpiacos kürt. A jól ismert és bevált motor. Kormányzár egyszerűen használható, de viszonylag könnyen eltörhető. Nemcsak Magyarországon jelentett problémát a berugótengely és a berugókar. Ha nem ellenőrizék a rögzítő csavart időszakosan, meglazult és elnyírta a ricniket, egy egyszerű megoldással meg lehetett hosszaíbbítani az élettartamát mindkét alkatrésznek. A Simson teljes modellválasztéka 1975-ben Egy újabb évtizedet ugrunk előre az időben, a KFT 1985/7-es számában a 100 éves a motorkerékpár került a középpontba, az MZ és a Simson új típusait népszerűsítették. Az S70 Enduro bevetés közben :) Főbb jellemzők: feketére fényezett henger és hengerfej, az oldalfedelekkel. Elöl emelt műanyag sárvédő, hátul pedig fekete, de fém. A lemezek alá is betekinthetünk, a szerszámosfedél alatt minden a gyári helyén: akku, szerszám- és égőkészlet. Tank, oldelfedelek és ülés nélkül jobban látszanak az eltérések az alapmodellhez képest. 1987-ben már az SR50 és az SR80 került a címlapra. Újdonság az önindító, ez előtt nem sok Simsonon láthattunk ilyet. A fenti diagrammon jól kivehető a két Simson SR50 átlagfogyasztása közötti különbség. Nem mindig a kisebb lökettérfogatú motor fogyaszt kevesebbet. A jobban felszerelt SR50-eseken több fokozatban állítható hátsó teleszkópokat szereltek. Bogyay Norbert 2011.10.20. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2011. |
|