|
|
|
|||
|
Az első motorom Az első új motor, amelyen egyben megismerkedünk a motorozással mély nyomot hagy az emberben. Ez nekem 1990-ben egy SR50-es Simson volt, ami a mai napig az egyik kedvencem a motorjaim között. 1990. nyárán beszélgettünk először a motorozásról a családban, nemsokkal később egy véletlen következtében sikerült egy új Simson Sr50-eshez jutni. Ekkor még 29.900 Ft-ért lehetett ilyen motort venni. Egy általános iskolásnak nagyon nagy öröm volt a dédnagyszülők ajándéka. Ekkor még nem is ért le a lábam a motorról. Egy évvel később már az első köröket is megtettem, eleinte édesapámmal a hátam mögött, majd egyedül is. Természetesen forgalommenetes elzárt területen :) A segédmotoros vezetői engedélyemet is ennek a motornak köszönhetem, a rutinvizsgát ezzel teljesítettem 1992-ben. Nagyon vigyáztam a Simsonra, sőt 1994-ben vettem egy sötétzöld S51/1 Endurot is, úgyhogy nem sok km-t gyűjtött a mai napig. Teljesen gyári állapotban van mostanában is. Raktam egy utángyártott üléshuzatot a gyárira, hogy védjem az eredetit (fotózásra levettem), kapott egy jobbos tükröt is, de azt nemrégen eltávolítottam róla. A gyári ülésvédő fóliaát is eltettem, az ápolásnak köszönhetően a műbőr kopás és szakadásmentes... A gondos használat miatt a motoron csak mininális kopások vannak a fényezésen és a műanyag elemeken is. Minden működik rajta, garanciális javítást sem kellett végezni. Egyedül a km óra spirál szakadt el 2000 km magasságában, ezt azóta természetesen pótoltam. A Pneumant gumik, de még a szelepsapkák is a Simson gyárban kerültek rá, az egyik gumi 1989 utolsó hetében, míg a másik 1990 6. hetében készült. A motorra újkorában raktunk egy nyitott hengert, amivel lényegesen jobban ment mint a gyárival, de ezt visszacseréltem, most újra 40-45 km/óra a végsebessége. A gyári kellékek a csomagtartóból, minden ahogy bekerült Suhlban.... ... a gyári szerszámok (egyik gumiszerelő vas nincs a képen) és a gumijavító.
Az ülés alatti zárható rekeszben kényelmesen elfér a pumpa, a (DDR) akkumlátor, az izzókészlet és a szerszámkészlet is. Az egészségügyi csomag helye is megvan, de az nem volt benne még. A korabeli dokumentumok, amit a Simsonhoz kaptunk: a kézikönyv a kapcsolási rajzokkal, a jótálási könyv a segédmotor kiegészítéssel, illetve a számla és a blokk 1990. szeptember 29-ről édesapám nevére kiállítva. Bogyay Norbert 2011.06.21. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2011. |
|