|
|
|
|||
|
Simson Supra 1925 ESPEWE Napokban vásároltam egyenesen Berlinből egy kis NDK érdekességet. Az 1961-ben az Érchegységben, Annaberg-Bucholzban alapított SPW gyárban készült 1:50 es méretarányú különleges Olimpiai csomagolású Simson Supra So 1925-ös modell bemutatója következik A közel 100 éves autó eredeti példányaiból mindössze pár darab maradt, melyet a suhli Járműmúzeum és a drezdai Közlekedési Múzeum őriz, így maradt a könnyebben beszerezhető méretarányos modell a gyűjteményem számára. Nagyon elegáns, nyűlánk forma, igazi klasszikus nyitott négyajtós típus, a hátsó ülés mögé rejtett puha tetővel. Mindkét oldalt az első kerék mögött a pótkerék a korabeli rossz utak és a patkószegek miatt kötelező kellék lehetett. Alvázas konstrukció, nagyon előre tolt kerekekkel, jól láthatóak a laprugók a nagyméretű hűtőrács előtt. Tanksapkán Simson logó és Simson Supra felirat a hűtőrácson. Elegáns a kék fekete fényezés. Az eredeti példányok lemezei alatt fa váz lapult. Finom részletek, még a gumi mintázata is jól kivehető. Finom eleganciát sugároz az egész első rész a térbeli hűtőráccsal, Egyszerű a far, ekkor még nem volt kötelező a hátsó világítás. Orrmotor, hátsó kerék hajtás a klasszikus recept általános volt ekkoriban. Alul is sablonosan hasonlít az eredetire. Nincs sehol egy felirat, ami segít beazonosítani. Az oldtimer sorozat 308-as számot kapta az öntött cink modell. Érdekes információ, ilyen Simson Supra autón vizsgázott autóvezetésből korának híres és sikeres autóversenyzője Manfred von Brauchitsch, aki a Mercedes-Benz ezüstnyilaival is sikeresen versenyzett a múlt évezred harmincas éveiben. A jól ismert technikai adatok, 1970 ccm, 4 ütem, 4 henger, 16 szelep, DOHC motor, 40 lóerő, 110 km/órás végsebesség. Nagyon nagy szavak voltak ezek közel 100 évvel ezelőtt. Kukucs Bogyay Norbert 2022.04.04. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2022. |
|