|
|
|
|||
|
Simson SR 50/1 Gamma XCE 1994 1994 az utolsó év volt a hagyományos alvázszámok tekintetében, ebből kiszűrhető, hogy az előző 4 évben összesen kevesebb, mint 10.000 készült belőlük. Egy tavasszal készült. tárcsafékkel és önindítóval felszerelt, német piacról származó metálkék robogót szeretnék bemutatni. A suhli Járműgyár részben a meglévő alkatrészekre támaszkodva a rendszerváltás után újra kezdte a termelést, egy jóval kisebb dolgozói létszámmal. Érződött a pénzhiány, mert a meglévő modelleket szerelték össze, néhány műanyag idom megváltoztatásával hoztak létre új változatokat. Ilyen volt az X modellcsalád is 1993-ban. Nem volt összhang az adattábla és a kiegészítő típustábla között, egyiken SR50/1 a másikon SR 80/1 XCE szerepel :) Kicsit megosztó, de nagyrészt tetszetős idomszett kicsit a használhatóságot csökkentette, elhagyták a csomagrögzítő fület a kormányzár mellől, de kínáltak oldal és hátsó csomagtartót a választható felszerelések közül. A Marzocchi első teleszkóppár teljesen hidraulikus működésű, jóval kényelmesebb a megszokott Simsonhoz képest, de a tárcsaféknyereg rögzítés miatt szükséges kelléke az XC sorozatnak. Grimeca féktárcsa, féknyereg és közbetét a kicsit átalakított NDK-s kerékagy, melyben még a fékdob is megtalálható. A fékmunkahenger viszont Magura gyártmány a markolatokkal és a kapcsolókkal együtt. Az új szabványok miatt a kormányok is cikszámozottak a gázforgantyú alatt. Olasz CEV irányjelzők, műszerfal, szintén itáliai Zadi zárak és gyújtáskapcsoló, mely szerves része a gyorscsatlakozós vezetékelésnek. A rövid kipufogó miatt új blokktartót is készítettek, elöl nagyobb ívvel, hogy legyen helye az önindítónak. M543 EFR, ez a kódneve az 1979 óta gyártott, többször módosított M531-es motorcsaládnak. Itt éppen a motorszám fölé beütötték részletesen. Az 5-ös jelöli a motorcsaládot, a 4-es a sebességfokozatok számát, míg a 3-as az 1992 utáni változatot, melyen a külön olajzó felöntése látható, illetve még pár változtatás van az öntvényen. A betűknél az E az önindítót, az F a lábkapcsolást, míg az R a robogó kivitelt jelenti. Jelen esetben a második generációs önindítóval szerelték, azaz már nem a FER által készített, hanem Itáliából érkezik az egyik beszállítótól a motor, teljesen más, két részes fedél került a gyújtásra. Az utolsó robogók egyike, melyre még a jól ismert NDK-s tirisztoros gyújtás került, áprilisban már PVL, nyugatnémet gyújtással készült tovább a többi kismotor. Bing 17-es sorozatú, de 15 mm-es torokátmérőjű porlasztó, Karcoma benzincsap B&M tükrök szintén a nyugati országrészről érkeztek. Gyártási év és hó jelöléssel érkeztek a kerekek, jelen esetben 1994 2. hónapját jelölik. Jól látszanak a műanyag idomok az ülés alatt. Kényelmes a habosított műanyag hátsó kapaszkodó. Már az újabb nagyobb átmérőjű légszűrővel szerelték. Tank a burkolatok miatt fekete porfestésű. Jól dokumentált előélet, biztosítási rendszám egyértelműen bizonyítja a német eredetet, pont 10 éve használták utoljára. 50 km/óra volt 1992-2001 között gyártott Simsonok végsebessége hivatalosan, gyakorlatilag 60 felett van a végsebesség. Vidám, élénk színek jól állnak a hagyományos alapokon nyugvó robogónak. Nagyon könnyen indul, alig hozzáérünk az indítógombhoz, vagy kis rúgásra életre kel a motor. Egy év különbség sok technikai változást hozott, nagy részük az NDK-s készletek kiapadása miatt történtek. Bogyay Norbert 2017.10.03. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2017. |
|