Főoldal

Genex katalógusai

A Varsói szerződés szovjet irányítás alatt álló tagállamainak mindig nagy szüksége volt devizára.  NDK létrehozta 1956 decemberében a kelet Berlini központú Geschenkdienst- und Kleinexporte GmbH-t, röviden GENEX néven ismertté vált ajándékozási szolgáltatást.

Eleinte szinte kizárólag keletnémet termékeket láthattunk a több, mint 100 oldalas képes katalógusban, ahol az árakat nyugatnémet márkában (DM) jegyezték.

Ennek az volt a lényege, hogy a gazdagabb nyugati rokonok egy formanyomtatványt kitöltve, megajándékozhatták keleti rokonukat várakozás nélkül NDK termékkel, akár Simsonnal is.

Idővel Dánia és Svájc is csatlakozott a programhoz, sőt a nyolcvanas években kibővült a katalógus olasz, nyugatnémet autókkal és japán motorokkal. Akit megajándékoztak egyéb teendője nem akadt, csak át kellett venni, ellentétben a sok százezer egyéb német dolgozóval, aki több évet is várhatott egy egy járműre.

De ne szaladjunk annyira előre, a hetvenes évek közepén Schwalbe és S50 sorozat volt kapható, előbbi 586, míg utóbbi 709 DM ártól.

1977-ben a kézi vagy lábváltós KR51/1 már 527, az S50N 570 DM ártól vihető volt. Összehasonlíásképpen egy oldalkocsis MZ TS 250-est 2590 nyugatnémet márkáért kínáltak.

1980 volt a váltás éve, még piacon volt a KR51/1 754 DM áron, de már az utója, a KR51/2 N 919 márkáért vihető. Az S50N 717, míg az új S51N már 870 DM.

1986 a következő év, amikor a Schwalbe sorozat gyártását leállították 830-999 DM között szerepelt a katalógusban, míg a vadonatúj SR50 950-1500 DM-s sávban kínálta magát. Kiszámíthatóan nyár közepén ejtették meg az új típusra átállást.

A teljes S51-es sorozat kapható ebben az évben 849 DM az S51N, 950 DM az S51B 1-3, 980 DM az S51B 1-4, az electronic 1125 DM, a komfort 1300 és a csúcson az enduro 1335.

Az S70 enduró nagyon picivel, de az SR80 CE ára alatt maradt, az 1470 DM-el. Kifejezetten jól áll a piros fényezés mellett a sok fekete.

Az E 930-as kertigépcsalád szintén az M531-es Simson motort használta, sokféle munkákhoz sokszínű munkagépkínálattal rendelkeztek.

Közelítve a rendszerváltáshoz, 1989-ben a modellfrissített 12 voltos /1-es változatok kerültek a korábbiak helyére, az illusztrációkat persze nem cserélték az aktuálisakra, így kicsit megtévesztőek a korábbi évjáratú kismotorok.

Az alapmodell az S51/1B, éppen ezer márka alatti indulóáron, az electronic (S51/1C1) 1125, a komfort (S51/1C) 1300 és végül az enduro (S51/1E1) 1335 DM.

1350-1710 DM az SR50/1, illetve az SR80/1 CE hatósági ára.

Az E931 család is kicsit frissült, némileg kedvezőbb lett az alapár, de még ígyis mindegyik sorozatgyártású Simsonnál drágább volt az alapgép is.

Két teljes oldalon kínálták a tartozékokat a rotációs kapától az utánfutóig.

Az utolsó NDK-s évben kicsit szolidabb részt kapott a Simson, lényegében válozatlan áron csábítottak ajándékozásra. Sajnos még ekkor is az 1988 előtti képeket használták a suhli márka népszerűsítésére.

Végül pedig a kertigépcsaládot és a munkagépeit lehet látni az utolsó képeken.

 

Bogyay Norbert 2018.10.06.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.