Főoldal

Simson Journal 2002.02.

A Simson Motorrad GmbH 2002 áprilisi kiadványa talán az utolsó sajtóanyag, amit a gyártó kiadott, mielőtt csődbe ment. Nézzük meg az utolsó új típusokat és terveket a színes jövőképről, melyet már nem tudtak megvalósítani

Címlapon az új MSA50 kódjelű modern Simson Spatz látható.

Előszó és a részletes tartalomjegyzékkel indul a kiadvány.

Rövid áttekintés az új modellekről, tervekről és az Intermot kiállításról.

Eléggé meglepődtem rögtön az első képnél, pont ilyen 1999-es kék Yamaha R6-osom volt a kétezres évek elején :)

Paul Greifzu (1902-52) a híres suhli versenyzőnek szántak egy teljes oldalt, megemlékezve a születésének 100. évfordulójára. Képen egy 2000 ccm-es BMW versenyautója látható Hallében 1950-ben.

Simson Insect tanulmánymotor, az SR50 roller szellemi utódja már csak ötlet maradt, nem valósult meg.

Következő két oldal talán a legérdekesebb, mert  2004 utáni terv volt egy különleges sportmotor, mely 2 literes, V4-es 250 lóerős és legalább ennyire különleges futurisztikus formával álmodták meg. Komolyságát jelzi, hogy évi maximum 500 példány készült  volna, 35-50000 eurós irányár mellett

V4 project tervezőirodája, jobbra fent a 125 RS készül éppen, alatta pedig a Raven benzinmotoros roller elképzelés.

Motorkiállítások és versenynaptár több kategóriában a következő két oldal témája.

Egy kis beszélgetés a gyártó és a kereskedők között, de az új Spatz modernebb kivitele talán érdekesebb,

Új motorblokk, összehajtható kormány, kétszemélyes ülés, széles mosoly kombinációja.

Szinte hagyomány már a világjáró Simsonok bemutatása, most a 125 GS marokkói túrája a soros. Egyedüli extra a kézvédő volt.

2001.12.21-2002.01.06 között motorozott az európai télből az afrikai melegbe, a túra végén 14200 km-t mutatott a GS órája. Átlagfogyasztása 3,2 liter volt 100 km-re vetítve tehát a 9 literes tank tartalma 250-300 km-es távra elegendő.

A Lorenz családot mutatják be, akik 1956-óta foglalkoztak Simson értékesítéssel Glauchau-ban, legújabb modellek is kaphatók voltak náluk. Talán még érdekesebb a Habicht 25 története,

mert 1999 június és 2001 december közepe között 58264 km-t tett meg a tulajdonosa bontatlan motorral, mindössze a kombinált kapcsolóval akadt problémája ekkora futásteljesítmény alatt.

Heidenau gumiabroncs hirdetés a hátlapon, robogó és motor gumikat gyártanak a mai napig Heidenauban.

Bogyay Norbert 2022.12.06.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2022.