|
|
|
|||
|
Simson Journal 2002.02. A Simson Motorrad GmbH 2002 áprilisi kiadványa talán az utolsó sajtóanyag, amit a gyártó kiadott, mielőtt csődbe ment. Nézzük meg az utolsó új típusokat és terveket a színes jövőképről, melyet már nem tudtak megvalósítani
Címlapon az új MSA50 kódjelű modern Simson Spatz látható.
Előszó és a részletes tartalomjegyzékkel indul a kiadvány.
Rövid áttekintés az új modellekről, tervekről és az Intermot kiállításról.
Eléggé meglepődtem rögtön az első képnél, pont ilyen 1999-es kék Yamaha R6-osom volt a kétezres évek elején :)
Paul Greifzu (1902-52) a híres suhli versenyzőnek szántak egy teljes oldalt, megemlékezve a születésének 100. évfordulójára. Képen egy 2000 ccm-es BMW versenyautója látható Hallében 1950-ben.
Simson Insect tanulmánymotor, az SR50 roller szellemi utódja már csak ötlet maradt, nem valósult meg.
Következő két oldal talán a legérdekesebb, mert 2004 utáni terv volt egy különleges sportmotor, mely 2 literes, V4-es 250 lóerős és legalább ennyire különleges futurisztikus formával álmodták meg. Komolyságát jelzi, hogy évi maximum 500 példány készült volna, 35-50000 eurós irányár mellett
V4 project tervezőirodája, jobbra fent a 125 RS készül éppen, alatta pedig a Raven benzinmotoros roller elképzelés.
Motorkiállítások és versenynaptár több kategóriában a következő két oldal témája.
Egy kis beszélgetés a gyártó és a kereskedők között, de az új Spatz modernebb kivitele talán érdekesebb,
Új motorblokk, összehajtható kormány, kétszemélyes ülés, széles mosoly kombinációja.
Szinte hagyomány már a világjáró Simsonok bemutatása, most a 125 GS marokkói túrája a soros. Egyedüli extra a kézvédő volt.
2001.12.21-2002.01.06 között motorozott az európai télből az afrikai melegbe, a túra végén 14200 km-t mutatott a GS órája. Átlagfogyasztása 3,2 liter volt 100 km-re vetítve tehát a 9 literes tank tartalma 250-300 km-es távra elegendő.
A Lorenz családot mutatják be, akik 1956-óta foglalkoztak Simson értékesítéssel Glauchau-ban, legújabb modellek is kaphatók voltak náluk. Talán még érdekesebb a Habicht 25 története,
mert 1999 június és 2001 december közepe között 58264 km-t tett meg a tulajdonosa bontatlan motorral, mindössze a kombinált kapcsolóval akadt problémája ekkora futásteljesítmény alatt.
Heidenau gumiabroncs hirdetés a hátlapon, robogó és motor gumikat gyártanak a mai napig Heidenauban. Bogyay Norbert 2022.12.06. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2022. |
|