Főoldal

Simson moped kartondoboz csomagolás

Egy érdekes hirdetés bukkant fel az interneten, az egyik népszerű hazai oldalon: nagyméretű Simson feliratos kartondoboz csomagolás eladó.

Az első kérdés, vajon mi lehetett benne. Méretei adottak voltak, kb. 2 m hosszú, kb. 30 cm széles és kb. 50 cm magas.

Kerékpár kizárható volt, mert azokat egyszerűbben és olcsóbban csomagolták be a vagonokra felrakás előtt.

Az oldálán lévő Simson márkajelzés, illetve a ragaszószalgon is jól látható feliratok az ötvenes évektől a hatvanas évek közepéig volt használatos Suhlban, ami újabb támpont.

A mérete és stabilitása kizárta a nagymotorokat, így maradtak a mopedek, amire újabb bizonyíték az 1963-as KERMI szakvélemény, melyben megemlítik a kartondobozos szállítást.

Már csak egy korabeli fotóra van szükség a teljes bizonyításhoz, hogy mi utazhatott benne közel 1000 km-t Suhlból.

Emlékeztem is egy régi képre, persze nem találtam meg rögtön, de előkerült ez is, amin láthatóak a kész mopedek elfordított konymánnyal a szalag végén egymás után libasorban érkeznek a kartonzóba mellettük pedig a már kész csomagolások várakoznak a bepakolásra.

Erre a rejtélyre is fény derült, el is utaztunk Győrbe, meglepetésre nem is egy, rögtön két doboz várt. Az oldalukon törékeny szállítmány jel is található, egyben meghatározza, hogy melyik a csomagolás alja és teteje.

Otthon alaposan szemügyre véve látszik a középtámasz, a kerekek és az ülés lenyomata is belül. Szerencsére az emlúlt 50-60 évet padláson, száraz körülmények között töltve szép állapotban maradtak meg.

Szép emlékek.

 

Bogyay Norbert 2015.10.20.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.