Főoldal

Kraftfahrzeug technik folyóirat

Néhány éve volt már bemutató az NDK-s autós motoros folyóiratokról, most egy kicsit kibővítjük a hetvenes évek második fele és a nyolcvanas évek közepéig a KFT-ben bemutatott Simsonos képekkel.

Közel 100 újság került a gyűjteménybe a napokban, a feladat adott volt, minden Simsonos cikket megkeresni :)

1975-ben szerelik össze az S50B sorozatot, itt már nagyon a végéhez közelít a folyamat.

Egy évvel később megjelent az S50B2 sorozat, tirisztoros gyújtással, electronic feliratos fedelekkel.

Az új, modernebb tank 1977-ben a Lipcsei Vásáron.

Simson S50B1 1978-ból, visszatértek a hagyományos, hosszabb küllőzéshez.

A kiállításra felkészítették a motorokat, melyről a kifestett feliratok és a polírozás árulkodik.

Néhány részletkép az új vonalú üzemanyagtartályról és az S50B2-ről.

Lecsupaszított S50B2, külön felhívnám a figyelmet a helyes bowdenelvezetésre.

1967-es eléképzelés, az S50 szellemi elődje.

1974-78 között tervezték az S51 sorozatban is használt M531/541 motorcsaládot.

Az 1979-es Lipcsei Vásár díjazottja az S51B2-4 electronic.

Az új motor közelről az 1980-as KFT hátoldalán szerepelt.

Az S51 sorozat csúcsmodellje volt 1980-ban az electronic, melyről pár részletfotót láthatunk.

Az év közepén kezdték a sorozatgyártást Suhlban.

Ekkor még ragaszkodtak a modellváltozatok színösszeállításához, pl az N kivitel kék, az electronic sötétzöld, a B esetében volt több változat, a piros, okker és a világoszöld.

Simson Schwalbe KR51/2 motorok készülnek éppen.

Modernizálták a gyártástecnológiát, így tudták a termelést felfuttatni a leggyorsabban.

A nyersanyaghiány miatt nem került porvédő az első teleszkóppárra a képen bal oldali S51B2-4 re.

A következő év első fele az Enduro típusról szólt.

A részletképeken az eltérések láthatók az electronic típushoz képest, amire épült.

Magas, bordázott ülés, alacsony csomagtartó BSKL 122-es hátsó lámpa.

Az 1981-es Lipcsei Vásár díjazottai. A szemfülesek észreveszik a hátsó motor alacsonyabb felszereltségét.

1982-ben több számban is részletesen bemutatták az ezüst színű csúcsmodellt.

Az első pár évben ezüstre fényezett lemezfelniken gurult a kizárólag ezüst metáleffekt színben...

nagyon rövid hátsó sárvédővel, függőlegesen álló berugókaros, állítható hátsó teleszkópos kismotor.

1982 tavaszán gürdült le az 4 milliomodik Simson motorkerékpár, egy S51B típus.

Az év második felének szenzációja az S51 Comfort.

Simson GS80 már ekkor 20 lóerős volt 11200-as percenkénti fordulatszám mellett.

Ebben az időben a 125ccm-es kategóriában is indult a Simson gyári csapat.

Érdekes elképzelés maradt az S51 E/S változat, melyet a suhli járműmúzeumban élőben is meg lehet tekinteni.

Az S51 Comfort egyik jellegzetes színe az atlaszfehér, fekete porfestett motorblokk fedelekkel.

1984-ben sorozatgyártott S70, képeken még Super felirattal.

A Lipcsei Vásáron már az S70 Enduro kivitel is szerepelt emelt első sárvédővel, fekete porfestett blokkal és hátsó sárvédővel. Itt került először a kürt a jobb első teleszkópszárra.

Végül pedig egy GS versenymotor, melynek szinte semmi közös vonása nincs a sorozatgyártmányokkal. A km óra a jobb első teleszkópon.

Bogyay Norbert 2018.01.29.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.