|
|
|
|||
|
Kraftfahrzeug technik folyóirat Néhány éve volt már bemutató az NDK-s autós motoros folyóiratokról, most egy kicsit kibővítjük a hetvenes évek második fele és a nyolcvanas évek közepéig a KFT-ben bemutatott Simsonos képekkel. Közel 100 újság került a gyűjteménybe a napokban, a feladat adott volt, minden Simsonos cikket megkeresni :) 1975-ben szerelik össze az S50B sorozatot, itt már nagyon a végéhez közelít a folyamat. Egy évvel később megjelent az S50B2 sorozat, tirisztoros gyújtással, electronic feliratos fedelekkel. Az új, modernebb tank 1977-ben a Lipcsei Vásáron. Simson S50B1 1978-ból, visszatértek a hagyományos, hosszabb küllőzéshez. A kiállításra felkészítették a motorokat, melyről a kifestett feliratok és a polírozás árulkodik. Néhány részletkép az új vonalú üzemanyagtartályról és az S50B2-ről. Lecsupaszított S50B2, külön felhívnám a figyelmet a helyes bowdenelvezetésre. 1967-es eléképzelés, az S50 szellemi elődje. 1974-78 között tervezték az S51 sorozatban is használt M531/541 motorcsaládot. Az 1979-es Lipcsei Vásár díjazottja az S51B2-4 electronic. Az új motor közelről az 1980-as KFT hátoldalán szerepelt. Az S51 sorozat csúcsmodellje volt 1980-ban az electronic, melyről pár részletfotót láthatunk. Az év közepén kezdték a sorozatgyártást Suhlban. Ekkor még ragaszkodtak a modellváltozatok színösszeállításához, pl az N kivitel kék, az electronic sötétzöld, a B esetében volt több változat, a piros, okker és a világoszöld. Simson Schwalbe KR51/2 motorok készülnek éppen. Modernizálták a gyártástecnológiát, így tudták a termelést felfuttatni a leggyorsabban. A nyersanyaghiány miatt nem került porvédő az első teleszkóppárra a képen bal oldali S51B2-4 re. A következő év első fele az Enduro típusról szólt. A részletképeken az eltérések láthatók az electronic típushoz képest, amire épült. Magas, bordázott ülés, alacsony csomagtartó BSKL 122-es hátsó lámpa. Az 1981-es Lipcsei Vásár díjazottai. A szemfülesek észreveszik a hátsó motor alacsonyabb felszereltségét. 1982-ben több számban is részletesen bemutatták az ezüst színű csúcsmodellt. Az első pár évben ezüstre fényezett lemezfelniken gurult a kizárólag ezüst metáleffekt színben... nagyon rövid hátsó sárvédővel, függőlegesen álló berugókaros, állítható hátsó teleszkópos kismotor. 1982 tavaszán gürdült le az 4 milliomodik Simson motorkerékpár, egy S51B típus. Az év második felének szenzációja az S51 Comfort. Simson GS80 már ekkor 20 lóerős volt 11200-as percenkénti fordulatszám mellett. Ebben az időben a 125ccm-es kategóriában is indult a Simson gyári csapat. Érdekes elképzelés maradt az S51 E/S változat, melyet a suhli járműmúzeumban élőben is meg lehet tekinteni. Az S51 Comfort egyik jellegzetes színe az atlaszfehér, fekete porfestett motorblokk fedelekkel. 1984-ben sorozatgyártott S70, képeken még Super felirattal. A Lipcsei Vásáron már az S70 Enduro kivitel is szerepelt emelt első sárvédővel, fekete porfestett blokkal és hátsó sárvédővel. Itt került először a kürt a jobb első teleszkópszárra. Végül pedig egy GS versenymotor, melynek szinte semmi közös vonása nincs a sorozatgyártmányokkal. A km óra a jobb első teleszkópon. Bogyay Norbert 2018.01.29. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2018. |
|