|
|
|
|||
|
Motorrad Katalog 1985 A nyolcvanas évek közepére az S51 sorozat szépen kibővült, a jobban felszerelt példányokat egyre több országba exportálták, többek között Németország nyugati felébe is. A Motorrad újság 1985-ös katalógusa segítségével bemutatjuk a Berlini Fal túloldalának Simson kínálatát.
Ekkor még nem volt magyar kiadása a Motorkatalógusnak, az eredeti német kalandos úton került annak idején Magyarországra. A bőséges kínálat ledöbbentette a néhány szocialista márkához szokott polgárokat.
A tartalomjegyzékben is jól látszik, hogy külön szerepelt a BRD és a DDR, illetve a motormárkák és az 50/80-asok kategóriában is képviselteti magát a Simson.
A gyári 250-es MZ versenyenduró (amelyet természetesen csak megemlítettek, nem forgalmaztak nyugaton) mellett szerényen szerepelnek az egyenpiros suhli kismotorok.
A fotók a belpiacos változatokat mutatják, a gyár által kiadott reklámanyagból származnak. Magyarországon ekkor az S51N-H és a háromsebességes S51B, illetve a KR51/2N volt a boltokban általában, bár a B-s kivitelhez nehezebb volt hozzájutni.
Az alapmodell az S51B volt, a korabeli kategóriának megfelelően itt is 40 km/órára fojtott végsebességgel, hasonlóan a magyar kivitelekhez (teljesítmény a fojtatlan változatra vonatkozik).
Kicsit tévesen S80-nak feltüntetett S70 Comfort, de igazodtak a kategóriához. Előny volt a konkurenciához képest nagyon jó ár, de a végsebességben elmaradt a vetélytársaktól.
Az S70 Enduro már ekkor fekete hátsó sárvédővel és az első teleszkópra helyezett nagyméretű kürttel készült. Ez volt a legdrágább Simson a kínálatban.
Egy kis körkép a korabeli mopedek és kismotorok világából.
Elég erős a kontraszt árban és teljesítményben a felette szereplő motorhoz képest. A képen még az első, Super feliratos S70 Comfort szerepel.
Nem csak Nyugat Németországba, több környező országba pl. Hollandiába is került ezekből a kismotorokból.
Megtévesztő a képaláírás, valójában az S51 Enduro van a képen a megszokott ezüstmetál effekt színben.
Azért tegyük hozzá, hogy ezen katalógus megjelenése után csak egy évvel kezdték nálunk árulni az endurókat, igaz már az újabb üzemanyagtankkal, berugókarral, alumínium felnikkel és a nagyméretű kürttel.
A jól ismert német precizitás, komoly mennyiségű adattár a könnyebb összehasonlításokat nagyban segítette.
S51B4 D a pontos típusa a fojtott 4 sebességes változatnak, a 70-eseknél nem volt ilyen, maradt a 75 km/órás gyári végsebesség.
Természetesen a részletes adatoknál is van pár elírás, mint a gumiméret, de ez nem tántorította el a korabeli vevőket :)
Végül pedig a gyártó, az export és az importáló vállalat adatai. Köszönöm Baranyai Zsoltnak a képanyagot. Bogyay Norbert 2018.02.14. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2018. |
|
|||