Főoldal

Simson 1999-es modellév

A Simson Zweirad GmbH 1999. évi járműkínálatát és műszaki adatait szeretném bemutatni egy 1999. év közepi prospektus segítségével. Sajnos ez a vállalat pont ebben az évben csődbe ment, így nem minden típus valósult meg sorozatgyártásban, de nézzük a részleteket.

Egy reklámügynökségre bízták a termékkínálat bemutatását, látványos és modern prospektus lett az eredménye, jobb alsó sarokban az új modellek.

Tartalomjegyzék, mely kiemeli lökettérfogat szerint a típusokat. Elég átfogó kínálattal rendelkeztek ebben az időben.

Jobbra kicsiben a prototípusa látható a Schikrának, a fekete változat színében hoz újdonságot az előző évjárathoz képest, nagyon kevés készülhetett belőle ebben a formában.

Schikra Sport, a fejidomos változat legalább három példányban készült, teljesen fekete, a sárga kerekű fekete ennek az ellentettje látható a képeken. A helyi igényeknek megfelelően létezett fojtott 80 és normál 110 km/órás végsebességű kivitel.

Sárga és zöld színben készült az egyik legfurcsább Simson a Spatz, egyedi váz és tajvani import motor, mely a robogó és a motorkerékpár keveréke.

A Sperber MS50 végig gyártásban maradt, hagyományos Simson motor, 5 sebességgel, extraként külön olajzással, központi rugós hátsó lengővillával, 50ccm, de 5,1 lóerős teljesítménnyel.

Ezüst, piros és fekete színben készült, tárcsafékkel elöl, mattfekete motorral.

A Sperber Beach Racer sorozat tárcsafékes változata látható a képeken Magura kezelőszervekkel.

50 és 70 ccm-es motorral narancs, piros és grafitfekete fényezéssel 25. 50 és 75 km/órás végsebességgel készült. A dobfékes kivitelen olasz Domino kormányszektorok voltak.

Simson Star autómata robogó kicsit modernizált változata, immár nem lábfékkel, hanem kézivel, némileg módosított hátsó sárvédővel és hátsó idommal készült három színben, a leggyakoribb a piros, de kék és fekete is volt a kínálatban.

Vevő válaszhatott ebben az esetben is az első féknél tárcsa vagy dob lassítsa a motort.

Star Classic néven futott az SR50/1 némileg frissített változata medencekék, vagy fekete színben.

A néhai S53B ekkor Habich Basic névvel ezüst színben készült fekete műamyag elemekkel. A fotón még a régebbi NDK-s időből származó irányjelzők láthatók, de a motorokra már az olasz CEV került minden esetben.

A néhai S53 alpha már a kilencvenes évek közepén Habicht néven futott, ez maradt az évtized végére is, a szép idomos kivitel kozmoszkék fantázianéven...

és hagyományos ezüst színben is kapható volt 25, 50 és 75 km/órás végsebességgel.

Az 1991-ben újdonságként bemutatott SD50 Albatros néven maradt gyártásban kétféle felépítménnyel kék és piros fényezéssel.

250 és 360 literes raktér, igény szerint önindító.

Egy kis technikai adat csemege, nagyoktól a kicsik felé haladva...

... sor végén a háromkerekűvel.

Utolsó oldalon pedig az elérhetőség szerepel, sajnos már nem aktuális.

Bogyay Norbert 2018.04.02.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.