|
|
|
|||
|
Simson Mofa SL1S 1971 A KERMI bevizsgálta, de a Babettát alkalmasabbnak találta a mindennapi közlekedésre, talán ezért maradt el a tömeges behozatala. Így maradt az egyéni út, de meglepően sokan választották, sokat számított a kedvező vételár és a jól csengő márkanév. Láthatóan nem a szép formaterv, hanem a praktikumé és az egyszerűségé a főszerep.
A tank hátra költözött, a csomagtartó meg előre. A kormány és a nyereg magassága állítható.
Legalább a színválasztás harmonikusra sikerült. Minimális a kényelem, az első rugózás igen egyszerű.
Végtelenül egyszerű a motor, gyakorlatilag a forgattyús ház maradt csak meg a jól ismert Simson blokkból.
Menetszélre bízták a hűtést.
Jól látható a dekompresszor bowdene, illetve a nagy szíjtárcsa, amin a kis karral lehet kapcsolni a segédmotor, vagy a lábhajtás között.
A kipufogó könyök még krómozott, az egybehegesztett dob már szürkére festett.
A bal oldali szektoron a hátsó féket, míg az alsó kis kar a dekompresszort működteti.
Hagyományosan az első fék és a gázkar.
Kisméretű lámpafej, rajta a világításkapcsoló.
Heidenau gumi, szép gyári fényezésű sárvédő és a csomagtartó uralja a mofa elejét.
Kisméretű fék, félféldobos kerékagy, tekercsrugó, mindenféle csillapítás nélkül.
Jól látható helyen az adattábla, ez a mofa a gyártás félidejéből való.
Precízen egy kis fül tartja a bowdeneket a vázon.
Gumiborítású a nyereg, hátul Simson feliratos. A tankból az üléscsőbe vezették a szellőzést.
Egyszerű, préselt középtámasz a motor színére fényezve, visszahúzórugóval.
Teljes a dokumentáció a szépen megőrzött segédmotorhoz.
A dekompresszor és a porlasztó kialaktása miatt egész más indítási procedúra, mint a többi Simsonnál. Végül pedig egy kis videó a hangjáról: Bogyay Norbert 2014.09.07. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|
|||