|
|
|
|||
|
Simson Mofa SL1S 1971 A KERMI bevizsgálta, de a Babettát alkalmasabbnak találta a mindennapi közlekedésre, talán ezért maradt el a tömeges behozatala. Így maradt az egyéni út, de meglepően sokan választották, sokat számított a kedvező vételár és a jól csengő márkanév.
Láthatóan nem a szép formaterv, hanem a praktikumé és az egyszerűségé a főszerep. A tank hátra költözött, a csomagtartó meg előre. A kormány és a nyereg magassága állítható. Legalább a színválasztás harmonikusra sikerült. Minimális a kényelem, az első rugózás igen egyszerű. Végtelenül egyszerű a motor, gyakorlatilag a forgattyús ház maradt csak meg a jól ismert Simson blokkból. Menetszélre bízták a hűtést. Jól látható a dekompresszor bowdene, illetve a nagy szíjtárcsa, amin a kis karral lehet kapcsolni a segédmotor, vagy a lábhajtás között. A kipufogó könyök még krómozott, az egybehegesztett dob már szürkére festett. A bal oldali szektoron a hátsó féket, míg az alsó kis kar a dekompresszort működteti. Hagyományosan az első fék és a gázkar. Kisméretű lámpafej, rajta a világításkapcsoló. Heidenau gumi, szép gyári fényezésű sárvédő és a csomagtartó uralja a mofa elejét. Kisméretű fék, félféldobos kerékagy, tekercsrugó, mindenféle csillapítás nélkül. Jól látható helyen az adattábla, ez a mofa a gyártás félidejéből való. Precízen egy kis fül tartja a bowdeneket a vázon. Gumiborítású a nyereg, hátul Simson feliratos. A tankból az üléscsőbe vezették a szellőzést. Egyszerű, préselt középtámasz a motor színére fényezve, visszahúzórugóval. Teljes a dokumentáció a szépen megőrzött segédmotorhoz. A dekompresszor és a porlasztó kialaktása miatt egész más indítási procedúra, mint a többi Simsonnál. Végül pedig egy kis videó a hangjáról: Bogyay Norbert 2014.09.07. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|