Főoldal

Simson Mofa SL1S 1971

A KERMI bevizsgálta, de a Babettát alkalmasabbnak találta a mindennapi közlekedésre, talán ezért maradt el a tömeges behozatala. Így maradt az egyéni út, de meglepően sokan választották, sokat számított a kedvező vételár és a jól csengő márkanév.

 

Láthatóan nem a szép formaterv, hanem a praktikumé és az egyszerűségé a főszerep.

A tank hátra költözött, a csomagtartó meg előre. A kormány és a nyereg magassága állítható.

Legalább a színválasztás harmonikusra sikerült. Minimális a kényelem, az első rugózás igen egyszerű.

Végtelenül egyszerű a motor, gyakorlatilag a forgattyús ház maradt csak meg a jól ismert Simson blokkból.

Menetszélre bízták a hűtést.

Jól látható a dekompresszor bowdene, illetve a nagy szíjtárcsa, amin a kis karral lehet kapcsolni a segédmotor, vagy a lábhajtás között.

A kipufogó könyök még krómozott, az egybehegesztett dob már szürkére festett.

A bal oldali szektoron a hátsó féket, míg az alsó kis kar a dekompresszort működteti.

Hagyományosan az első fék és a gázkar.

Kisméretű lámpafej, rajta a világításkapcsoló.

Heidenau gumi, szép gyári fényezésű sárvédő és a csomagtartó uralja a mofa elejét.

Kisméretű fék, félféldobos kerékagy, tekercsrugó, mindenféle csillapítás nélkül.

Jól látható helyen az adattábla, ez a mofa a gyártás félidejéből való.

Precízen egy kis fül tartja a bowdeneket a vázon.

Gumiborítású a nyereg, hátul Simson feliratos. A tankból az üléscsőbe vezették a szellőzést.

Egyszerű, préselt középtámasz a motor színére fényezve, visszahúzórugóval.

Teljes a dokumentáció a szépen megőrzött segédmotorhoz.

A dekompresszor és a porlasztó kialaktása miatt egész más indítási procedúra, mint a többi Simsonnál.

Végül pedig egy kis videó a hangjáról:

Bogyay Norbert 2014.09.07.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.