|
|
|
|||
|
Motor Kalender Der DDR Évente kiadták az NDK időkben a Motor Kalender könyvet a korabeli technikai újdonságokról, autókról, motorokról, természetesen Simsonok is szerepeltek benne. Kiemeltem pár érdekesebb kötetet. Az 1976-os kiadással kezdenék. Ügyességi gyakorlat közben egy Habicht, láthatóan könnyített első sárvédővel. Vadonatúj S50B a gyártás elejéről, még az ülésvédő fólia is a helyén. Részletes technikai adatok a kismotorról. Az 1984-es kiadásban külön fejezet van 4 millió kismotor Suhlból címmel. 1,6 millió kismotor volt regisztrálva ebben az időben az NDK-ban, 1981 május 1-én kezdték az Enduro kivitelt gyártani. Az első példányok nagyon rövid sárvédővel készültek. Nagyon kedveltté vált a fiatalok körében a Enduro a magas felára ellenére is. Alapos tesztelésnek vetették alá az új típust, a próba 30%-át terepen végezték. Itt éppen egy kis tankmatricás előszériás modell. Az S51N-H változat készül éppen a magyar piac számára (festett lemezfelnik, fém lámpatök, hosszú hátsó sárvédőgumi, nincs km óra, csomagtartó és kürt, kormányon kerékpárcsengő), az utolsó tesztelések egyike a faládába csomagolás előtt. A lábtartók fel sem kerültek a segédmotorokra, külön csomagolják a motor mellé Próba a türingiai hegyekben a sorozatgyártás megindulása előtt. Ekkor már 36 országba szállítottak Simsokat a suhli gyárból, de 1985-ben az export 23,2 %-ról 35 %-ra nőtt. 1982-ben 5 országon át tartó túra Suhlból Matlock-ba (Nagy-Brittania) két motoros Edward Reid és James Maton 5 nap alatt 3000 km-t motorozott a megbízható, elektronikus gyújtású Simsonokkal. Az 1985-ös számban is szerepel Simson, az S70 Comfort modell korai változata, az S70 E fekete és elöl emelt, műanyag sárvédős kivitele, egy versenymotor, mégpedig 125 ccm-es 30 lóerővel. Nem lehet elég fiatalon kezdeni az S51E-vel való motorozást. 1988-ban főleg enduró versenymotorokról volt szó. Rolf Hübler Simson 125-el. 1986-os bajnokságon szerepeltek ezzel a Simson 125-ös versenyenduróval. Jens Thalmann az új vízhűtéses 80 ccm-es motorral verseny közben. Végül az 1989-es évkönyv, melyben megemlítik a Simson gyárat, a több milliós példányszámban készült segédmotorokat, mellékeltek egy szép képet az S50B2-ről. A Simson gyorsasági versenymotorjával jóval többet foglalkoztak. Betekintés az RS 81 burkolatai alá és a helyezések a versenyeken. Néhány technikai adat a közel 200km/órás végsebességű alig 80 ccm-es versenymotorról. Versenyre készen a Simson RS81 (1987). Bogyay Norbert 2014.01.27. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|