Főoldal

Simson újságcikkek korabeli napilapokból 3.rész

A sok pozitív visszajelzés miatt folytatjuk a  keresést a korabeli napilapokban, melyekben Simsonnal kapcsolatos cikkek és reklámok jelentek meg az elmúlt évtizedekben, magyar nyelven. Íme a harmadik része a sorozatnak, jó böngészést.

1957.02.14. Tolna megyei Népújság beszámolója az első Simson szállítmányról és annak elosztásáról.

1957.02.17. Népakarat újság képes beszámolója az új Simson moped SR1-ről. Fontos megjegyezni, hogy előtte itthon nem lehetett mopedet kapni, sőt ez a kategória sem létezett.

1957.02.23 Szegedi Néplap írása az új mopedről és a fogadtatásáról.

1957.02.24. Fejér megyei Hírlap címlapon közölte nagy képpel az SR1-es mopedet, érdekes, hogy nem is szerepel a gyártó neve.

1957.02.26. Tolna megyei Népújság képes beszámolója, melyen több moped is látható a Nagykereskedelmi Vállalatnál

1957.03.05. Hajdú-Bihar megyei Napló kép nélküli cikkben, kicsit elírt márkanévvel, de beszámol a motorok érkezéséről.

1957.03.26. Békés megyei Népújság képes bemutatója a tévesen 75 köbcentisnek írt 48 ccm-es SR1-es moped és a Simson Sport képével az első szállítmányból.

1957.03.26. Simson motorkerékpárok és a háttérben a mopedek a nagykereskedelmi raktárban, szintén a Békés megyei Népújság bemutatója.

1957.05.15  Esti Hírlap rövid cikke az újabb ezer db moped vásárlásáról.

1957.09.10. Fejér megyei Hírlap panaszos cikke, melyben ugyan nem írják le egyértelműen, hogy a Simson moped két változata valójában az SR1 és a modernebb, ezáltal drágább SR2 szerepel.

Öt nappal később jelent meg a válasz szintén a Hírlapban az ügy lezárásáról, mely végül írásbeli figyelmeztetéssel végződött.

1960 februári Esti Hírlap beszámolt az 1960-as év terveiről, számunkra az 500 db Simson Sport az érdekes, mopedet nem rendeltek, mert 1958-ban beindult a hazai Berva gyártása, így nem volt rá szükség, ahogy a KR50-esre sem a Panni törperobogó miatt.

1964. Autó Motor folyóirat 3500 km-es túra mopedekkel.

1964. Pest megyei Hírlap felhívása Simson moped tulajodonosoknak motorversenyre.

1969. márciusi hirdetés a Zalai Hírlapból az akkori motorkerékpár árakkal.

1969.07. szintén a Zalai Hírlap hirdetése, 20 Ft-al emelkedett a Simson Star ára.

1970. Gazdasági Figyelő Simson kismotorkerékpárok relámanyaga az importáló vállalat szervezésében. Spatz és a Sperber behozatala elmaradt végül.

1971.03.28. Fejér megyei Hírlap hirdetése a kedvezményes kismotor árakkal.

1971. Magyar Ifjúság lapban Surányi Endre írása a Star/Schwalbe párosról.

1972. Pajtás, a Magyar Úttörők Szövetségének Lapjában bemutatkozik a Simson mofa SL1S változata.

1973. márciusi hirdetés a Dunántúli Naplóból, a Titán Kereskedelmi Vállalat Vas-Műszaki Szaküzletének járműkínálata.

1974. Magyar Ifjúság beszámolt az NDK motorgyártásáról, a képen a teljesen automatizált motorgyártás szerepel.

Szintén ebben a számban bemutatták táblázatban a motorok néhány műszaki adatát.

1976.08.10. Fejér megyei Hírlap, friss ropogós híre az S50-es szállítmányról.

1977. áprilisi számában a Világgazdaságban egy összefoglaló írás szerepel a hazai motorkerékpár helyzetről.

1977. szeptember, Kisalföld újság hirdetései között bukkant fel ez a komoly 1500 Ft-os kedvezménnyel vásárolhatók meg a Simson kismotorok a megye feltűntetett Iparcikk kereskedéseiben

Időpont ugyanaz, csak éppen itt a Vas Népe napilap hirdetése szerepel, kiemelve a szombathelyi járműboltot.

1978.07.23. Fejér megyei Hírlapban még mindig felbukkannak az akciós termékek.

1981. márciusi száma a Hajdú-Bihar megyei Hírlapnak, melyben bemutatják az ország egyik legnagyobb üzletét.

1988.05.02. Zalai Hírlap Dél-zalai Skála áruház Jármű osztályának beárazott termékei között böngészhetünk.

 

Bogyay Norbert 2020.04.15.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2020.