Főoldal

Rendszámok Simsonokon 1966-1990

1966-tól hivatalosan forgalmazott Simsonok mind rendszámos nagymotorok voltak Magyarországon, a hetvenes évek végén enyhült a rendszer az S50N bevezetésével, de nézzük meg évekre bontva nagyjából melyik kombinációval jöttek ki.

A Star Schwalbe páros magyarországi forgalmazása 1966 év elején indult LA, LB, LC sorozattal, ez váltotta a 125 ccm-nél kisebb motorkerékpárokon 1958-ban bevezetett K-s sorozatot. Egy 1966.03.11-én forgalomba helyezett Simson rendszáma LA-50-31 volt.

1967-ben már az LD, LE, LF sorozatból kapták zömében a rendszámokat az új Simsonok, így lett pl. 1967.01.04-én egy Star LD-39-96 forgalmi rendszámú.

1968-ban már az  LG, LH és az LI kombinációt osztották, erre jó példa 1968.07.16-án forgalomba helyezett LH-08-30.

1969-ben nagyrészt az  LI, LJ sorozat volt a jellemző.

1970-ben az LJ, LK, LM, LN kombináció is kipörgött, az OTP hitelek felpörgették a piacot, jó példa március elején az LJ-90-20, míg 11.13-án már az LN-31-90-et kapta a boldog tulajdonos.

1971 szintén egy nagyon pörgős időszak volt, az  LM, LN, LO, LP kombinációk is futottak az éven belül. Április végén még az LM-83-66,  novemberben már az LP-83-28 rendszámot csavarozták a tartóra.

1972-ben is folytatódott a Simson dömping, így az LP, LR, LS sorozatból kerültek ki az Simson rendszámok. Május 24-én az LR-76-16, míg június végén már az LS-00-24-et adta ki a rendőrség.

1973-ban is több sorozat volt forgalomban, így  LS, LU, LZ-re is van példa. Február 20-án LU-19-34, míg november 13-án az LZ-20-16 került egy Starra.

1974-ben talán még nagyobb volt a változatosság, köszönhetően, hogy lehetett boltban már eleve rendszámos motort venni, folyamatosan volt a boltokban Simson ekkor még. Az LV, LZ, LX, LY  és már az új sorozat, az M is felbukkant, igaz MC kezdőbetűvel (ennek oka  OMSZ használta az MA és az MB kombinációkat a mentőautókon). 1974.04.10-én LV-39-95, augusztus végén már az MC-08-35 került az utakra.

1975-ben végleg kifutott az L-es sorozat és átadta a helyét az M-nek.  LX, LY, MC, MD pörögtek ekkor. Február 18-án LY-56-14, majd szeptember elején az MC-14-09. Ekkor jelentek meg az első S50B Simsonok a piacon.

1976-ban az  MF, MG sorozat volt a leggyakoribb az S50B-ken és a Schwalbe-kon. Április 28-án MF-99-67, majd szeptember 10-én MG-62-73.

1977 a bőség időszaka, jelentős mennyiségű S50B1 érkezett és a meglévő raktári S50B is kifutott a Schwalbe-k mellett. ME, MH, MI, MJ a gyakori rendszám ekkor. Február 09-én MH-40-00, július 29-én már a MJ-03-38 került forgalomba.

1978 az egységesítés időszaka, az összes nagymotor már M-es rendszámot kapott, kifutott a 125 ccm felett használt O-s sorozat. MJ, MK, MN adta az év legtöbb tábláját. Január 3-án MJ-98-98, majd 08.16-án MN-13-31. Fontos megemlíteni, hogy ekkor vezették be az S50N-H típust és nem sokkal ezután hivatalosan segédmotor lehetett a motorkerékpár Simsonokból, ezután jóval kevesebb rendszámos típus volt forgalomban.

1979-ben ez meg is látszott, jóval kevesbb rendszám pörgött.  MK- MO-val találkozunk a legtöbbször. Május 7-én MK-35-74, majd 07.12-én MO-28-75.

1980, az MP, rögtön egy 04.25-ei MP-84-19. Az év második felétől már az S51B 1-3 és a KR51/1N került a boltokba jellemzően kis példányszámban. Ekkor már jelentős hiány volt a Simsonokból az üzletekben.

1981-ben az MR kombináció volt használatban, 08.27-én MR-28-44

Ebben az időben vonták be a KA-KY-s 125ccm alatti motor rendszámokat, mert később kiadták autókra is, ezeket is MR-re kezdték átrendszámozni.

1982 -ben is jelentősen csökkent a rendszámos nagymotor eladás, ekkor is az MR volt a jellemző, 05-07-én MR-60-13

1983 MS, MT, 05.31-én MT-90-87

1984 MT, MU, 03.07-én MU-19-78,

1985-ben az  MT-re jó példa április 12-én MT-41-88, de előkerült egy 09.09-es Forgalmi Engedély melyben MV-41-23 rendszám szerepelt.

1986-ban MT, MZ sorozat pörgött, illetve megjelent az S51E típus a boltokban, nagyon rövid idő alatt slágertermék vált belőle. Már akkor az egyik legjobban vágyott Simson típus volt.

1987 szintén a változatosság éve volt, még az M futott ki közben megjelent az E-s rendszámok visszahívása, ezért cserélték le a régi nagymotorok rendszámát BI-BN-re folyamatosan. MX, MY, BI is futott egyszerre, erre jó példa 05.12-én az MY-05-39, 06.03-án az MY-56-23 vagy a 05.11-én a BI-76-73

1988-ban az utolsó M-es is kifutott, tartotta magát a BI is. MY, BI-re példák, 08.25-én BI-16-46, vagy 10.21-én az MY-89-50.

1989-ben egyedüli lett a B. BI, BJ, BK, erre példák 01.12-én BI-46-82, vagy a 04.25-i BJ-24-63, vagy a BK-55-28.

1990 már csak erős fél év volt, az augusztusi új rendszám bevezetéséig a maradék B-set adták ki, a BL és a BN is futott.BL-71-52 május 14-én és a BJ 65-34 1990 augusztusban adták át.

 

Bogyay Norbert 2023.11.12

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2023.