|
|
|
|||
|
Egy lehetőség a rozsdás üzemanyagtank kezelésére Egy idő után, szinte minden motoros találkozik a rozsdával, sajnos a mostani üzemanyagok használatával pár év alatt megindul a folyamat. Egy savas kezelést próbáltam ki egy Simson Star tankon, nézzük meg a folyamatot részletesen. Az oxálsav, vagy közismertebb nevén sóskasav fehér, kristályos por formájában kapható a kereskedelemben, vízben és alkoholban jól oldódik. Beszerzése nem egyszerű, végül egy méhészboltban sikerült rátalálni. A képen látható tank 2 éve még rozsdamentes volt, azóta pihent benne kb 2l üzemanyagnak mondott igen irritáló szagú folyadék. Döbbenetes, hogy ilyen kis idő alatt milyen károkat okoz a tankban és a benzincsapot is teljesen eltömítette a sűrű, szinte teljesen szilárd állagú adalékanyag. Ez a látvány fogadott a benzincsap levétele után. Két évvel ezelőtt egy új réz szűrő volt. Első körben visszatettem a benzincsapot felöntöttem vízzel és dobtam bele egy marék 6-os anyát, mindezt pár percig ráztam, majd leöntöttem a rozsdás vizet, ezt még párszor megismételtem, míg tiszta víz jött ki a tankból. Következett a tank ledugózása és az oxálsav bekeverése a langyos vízbe, (3-400 gramm / tank arányban, rozsdásodástól függően) elkevertem és egy tölcsér segítségével beöntöttem a tankba, teljesen fel kell tölteni, majd egy teljes napig állni hagytam. Másnapra ilyen szép zöld színe lett a víznek, ami a tankba volt. Alapos vizes mosás után a szárítás következik. Nem érdemes ezzel kapkodni, akár egy-két napig is hagyni kell, hogy alaposan kiszáradjon.
Az oxálsav előnyös tulajdonsága, hogy nem bántja a fényezést, ha rácsöppen véletlenül a művelet közben, de érdemes megfelelő védőkesztyűben dolgozni. A munka végeredménye egy tiszta és rozsdamentes tank, de azért érdemes üresen tárolni a továbbiakban.
Ha már leszedjük a tankot érdemes a benzincsapot is alaposan megtisztítani, könnyen szét lehet szedni... Fontos, hogy a második szűröt is alaposan meg kell tisztítani a házzal együtt, hogy elkerüljük a szennyeződéseket a karburátornál. Bogyay Norbert 2014.03.10. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|