|
|
|
|||
|
Simson S50B1 1978 Az S50B sorozat továbbfejlesztett kivitele volt a B1, a megbízhatóságot nagy mértékben befolyásolta a külső trafós gyújtás és a növelt teljesítményű világítás. Egy szépen megőrzött 1978-as példányt szeretnék bemutatni. 1979-ben Pécsett helyezték forgalomba, magyar exportmodell, nagymértetű kürttel. Ebben az évjáratban már a kisebb tankkal és fekete bowdenekkel, az indextartók krómozott kivitelűek, hátul lecsavarozhatók a lámpatartóról. A kerekek küllőzésében már visszatértek az 1974 előtti két keresztes megoldáshoz. A tankra a Simson felirat felé kisméretű Ifa feliratot ragasztottak egészen 1983-ig. Az ülésvédő fóliát és a csomagtartó gumiját is megőrizte az első tulajdonos. Az üléshuzat hátulján a Simson felirat mellett ekkor még a 3 kockás Ifa feliratot festették. A korabeli rendszám kicsit megbontja a motor arányait. Az S50B1 főbb jellemzője a tank alá helyezett trafó. A motor teljesítménye azonban nem változott. Kicsit hiányos a kép: a kuplungbowden tartó nincs a hengerfejen, illetve a kipufogó könyök sincs a motoron. Nagyméretű lámpafej változatlan, az adattáblán ekkor még a pontos típusjelzés szerepelt a váznyakon, Precíz bowden elvezetés, 80-as km óra krómozott tartólemezzel. Mindegyik Eska csavar domború feliratos. Természetesen megvan a szürke forgalmi engedély is... ... nem szerepel benne a gyártási év, csak a forgalomba helyezés időpontja. Végül egy kis videó a jellegzetes, bontatlan blokkos kismotorról.
Bogyay Norbert 2014.02.13. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|