|
|
|
|||
|
Simson S50 S51 sorozat összehasonlítása Egyre több levelet kaptam, hogy mi a különbség az S50 és az S51-es motorok között, úgyhogy kiválasztottam egy 1978-as S50B1-et és egy 1984-es S51B-t és összevetem őket. Első ránézésre feltűnik, hogy a váz nagy része megeggyezik, az első és hátsó teleszkóppár is ugyanaz. Második ránézésre látszik az eltérés a blokk, a lámpák és az első sárvédők környékén. Ez az S50B1 már a 2. változat, már a kisebb tankkal rendelkezik, a külső trafós gyújtással, fekete bowdenekkel és hosszabb küllőkkel szerelt kerekekkel. 1982-ig az S51-eseket is a merevített első sárvédőkkel és a kis tankmatricákkal szerelték. A legnagyobb különbség a motorblokkban van, jól látható a képeken az eltérés. Szintén más a hátsó fék rudazata is. Megbízhatóság és teljesítmény tekintetében nincs lényeges különbség, mindkettő sorozatot szerelték hagyományos megszakítós és elektronikus gyújtással is. Míg a gyári keletnémet alkatrészek vannak benne, hidegen, melegen egy rúgásra indul. Az egyetlen lényeges eltérés, hogy az S51-eseket 4 sebességes blokkal is szerelték, jobban eloszották a fokozatokat, de a gyári végsebesség mindegyik blokkal 60km/óra. Az S50-es kezelőszervei egyszerűbbek, lámpafeje nagyobb és fémből van, illetve km-órája kisebb átmérőjű és csak 80-ig van skálázva. A markolatok a Star/Schwalbe sorozathoz hasonló mintázatúak. Az indexek az S50-esen a fekete részen fényesek és a búrán van furat a rögzítő csavaroknak, míg az S51-esen a búrán nincs furat,és hátulról van rögzítve. A hátsó lámpa méretét is növelték 1982 körül, illetve a indexeket is magasabbra helyezték a jobb láthatóság miatt. A kipuffogótartó is hosszabb lett, kicsit hátrább is került a dob. A Simsonokat folyamatosan fejlesztették, szinte minden évben változtattak rajtuk valamit, tehát évjáratonként különbözhetnek. Ezt mindig figyelembe kell venni, ha valaki restaurálásba kezd.
; Bogyay Norbert 2009.06.01. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2008. |
|