Főoldal

Simson S51/1B-H 1990

A 66-os út vonalán fekvő kis baranyai faluban találtam ezt a több szempontból is érdekes kismotort. Vázszáma alapján simán egy évvel korábbi is lehetne, sőt az alkatrészek zöme 1989-es gyártás, de ne szaladjunk annyira előre, mert a története is legalább ennyire érdekes.

A kilencvenes évek elején járta a Baranya, Tolna és Somogy megyei vidékeket Riba Jani bácsi, akkor már nyugdíjas éveit töltötte, szinte mindenhol ismerték az öreget, gyönyörű teljesen újszerű Simsonnal érkezett, falunkban szinte minden hétvégén megfordult, érdeklődött nem tudunk-e kevés km-es motort eladót.

De egyben trükkös is volt, mert a környékbeli vásárokon mindig jelen volt, többször találkoztam vele a pécsi vagy akár a dombóvári vásárban egy egy új Simson mellett üldögélt, elmondása szerint már nem akar motorozni, elég húzós áron kínálta mindig a legújabb szerzeményét ragyogó állapotban.

Az évek alatt megfordult nála szinte minden S51-es vagy SR50 változat, talán a törtfehér 1989-es SR50-ese volt meg a legtovább az akkor csikóstöttösi idős neppernek. De nála láttam először electronic matricás ezüst endurót. Egy dolog volt nála változatlan, mindig leszerelte a hátsó lábtartókat a motorokról, meg mindig meg akarta venni a motorom :)

Ez a történet úgy ér össze ezzel a Simsonnal, hogy az előző gazda 1995-ben vásárolta a kismotort, megkaptam az akkori adás-vételi szerződést és az ismerős név bukkant fel rajta, azon már meg sem lepődtem, hogy nincs hátsó lábtartó rajta :)

Magát az S51/1-es 12 Voltos sorozatot többször bemutattam az oldalon, igazából most a részleteket szeretném szemléltetni, milyen szép állapotban vészelte át az elmúlt 28 évet.

1989-re jellemző a felszereltség, ekkor még a B változat fojtatlan volt, nem szerepelt a H40 jelzés az adattáblán.

Emiatt fojtatlan hengerrel, BVF 16N3-4 porlasztóval,

hátsó lábtartós vázmerevítővel és a három furatos rendszámtábla tartós hátsó sárvédővel, hosszú sárvédő gumival készült ez a változat.

Látszik, hogy volt utaslábtartó, árulkodik a kopás a furat mellett.

Barnított keretes, fehér műanyag mutatós km óra. Ekkor még Eska csavarok voltak a kormánynál.

1989. III. negyedévi a galvanizált kürt

Előről is fényes bevonatot kapott.

Hagyományos fényszóró E jeles üveggel, hibátlan krómkarikával.

Pneumant feliratos markolatgumik, a 0,80 M a keletnémet márkában az árat jelölte, ott is hatósági áras termékek voltak ebben az időben.

Aka Electric logó, vorn, azaz első búra, E jel és felül pedig a DDR felirat-

Sárvédő fényezése is ilyen szépen megmaradt.

Orsta benzincsap, ekkor már az új rögzítőanyával (18-as kulccsal vehető le).

Szép a szerszámosfedél fényezése. Az eredeti hengere 88-as gyártású, a tőcsavar mellett jól olvasható a dátum.

Motorszám szerint 1990 év eleji.

S51B és S51/1B esetében nem polírozott a gyújtásfedél sem.

Cikkszámok és márkajelzés a láncvédő gumikon, 18as fejű sárgított ESKA anya a lengővilla tengelyen, alatta rugósalátét.

Közelről látszanak jól a részletek. Krómozás nem volt tükörre polírozva.

Szép az oldalfedél fényezése, bár kicsit narancsosra sikerült. A rögzítő 6-os csavar alatt alátét, alatta pedig gumi,hogy ne karcolódjon a festés.

Itt talán jobban látszik a porvédő krómozása.

Simson hármas hegy márkajelzés és a cikkszám, ilyen egy szép gyári kipufogóvég 1987. második felétől.

Megkímélt motorkerékpár, forgalomba nem helyezték, így segédmotorként használták végig.

Bogyay Norbert 2018.06.06.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.