|
|
|
|||
|
Simson S51E 1986 Hazánkban 1986-tól érkeztek nagyobb mennyiségben endurók, mint a legjobban felszerelt és legdrágább Simsonok, az első három évben a leggyakoribb szín az ezüstszürke volt, egy 1986-os év végi keveset futott példányról lesz szó. 16.800 Ft-ba került egy áprilisi Mobilos árlista szerint, pontosan 3.000 Ft-al volt drágább az N-H kivitelnél, de jóval többen keresték ezt a változatot. Kényelmesebb és komfortosabb az alapmodellnél... A rövid hátsó sárvédő műanyag toldattal itthon az enduro kivitelek sajátja volt, a sportos jelleg és a könnyű terepre alkalmasság miatt felmentést kapott a hatályos szabályok alól. Magas kormány, irányjelzők, 100-as kmóra kék távolságifény visszajelzővel. A hazai modelleken kivétel nélkül nagyméretű kürt van, ami a vázmerevítőkkel együtt nem könnyíti meg a karburátortisztítást. A trafó a tank alatt, a váz felett van rögzítve, bár az elekromos rendszer 6V-os, a kisméretű trafó 12V-os. Mögötte az indexrelé sárgított galvanizálású hengere. Jól látható levett tanknál a kürt felfogatása és a műanyag kábelrögzítő. A bal oldali tank 1987-es, míg a jobb oldali 1986-os, látható egy apró eltérés. Nagyon jó minőségű fényezés mindenhol, a tank és az oldalfedeleké viszont eléggé hamar kopik. A hátsó teleszkópnál a kipuffogódob horpasztott kivitelű és az utaslábtartó is ívesebb kialakítású, de még így is nekiér a láb a hővédő lemeznek. Két fokozatban állítható az MZ típusokról ismert teleszkóppár. A hátsó féklapon van a féklámpakapcsolója. Már az újabb kivitelű, de még nem a Pneumant jeles markolat. Bowdentartó műanyag a helyén, védi a sárvédőt a fékbowdentől. K32-es mintázatú Pneumant gumiabroncs 1986 38. hetéből, illetve MZ és méret beütés az alufelnin. 35 W-os a fényszóró, de nem túl erős a fénye a sötétben. Emelt, bordázott huzatos ülés, alacsony kivitelű csomagtartó. Három csavaros felfogatású a szabvány méretű rendszámtáblatartó, a hazai mellett többek között az angol piacos modelleken is ilyen van. Rend az oldalfedél alatt, sok helyet foglal az akkumlátor, felette a Narva égőkészlet, előtte a szerszámkészlet. A gyújtáskapcsoló alatt van két eltérő méretű biztosíték. Ezeket a szerszámokat rejti a csomag. A jobb oldali kis doboz a gumijavító készlet. 4 fokozatú sebességváltó, kihajtható berugókar, BVF 16N3-4 karburátor. A polírozott gyújtásfedél gondozásmentes tirisztoros gyújtást takar. Kicsivel több mint 9000 km-t futott az elmúlt közel 30 évben. Öröm elővenni pár körre a csendes és bontatlan blokkos kismotort. Bogyay Norbert 2014.03.17. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|