|
|
|
|||
|
Simson S51N-H 1980 Minden egy e-maillel kezdődött, melyben egy első tulajdonostól származó kék alapkivitelű Simson szerepelt és egy kedves ismerősöm ígérete, miszerint ha megveszem a segédmotort szívesen elhozza hozzám. 1981-ben vásárolták a Korvin áruházban, de hazaszállítása utáni éveket egy melléképületben töltötte a sok ezer társától eltérően. A 9200 Ft-os vételárat a mai napig őrzi a nagyáruház számlája. Annyira egyszerű a felszereltsége, hogy a gyári prospektuson lévő német S51N képe mellé magyarázó szöveg került, hogy a hazai kivitel még a képen szereplő típusnál is szerényebb. Az üzletet megkötöttük, ekkor jött a meglepetés, mégpedig Takács Pisti ígéretéhez híven elhozta a motort hozzám, de nem az egyszerű utat választotta holmi szállítással, hanem feltankolta a kismotort és több mint 200 km-es távot pár óra alatt teljesítette. Végtelen türelméről tett tanúbizonyságot, mivel az S51N-H típusok gyárilag 40 km/órás végsebességgel rendelkeznek, ebben a tekintetben érintetlen az itt bemutatott példány is. A legkorábbi S51N-H típus még az S50 sorozatnál megismert lámpákkal készült, az S50N-H kiviteltől igazából csak a motorban, a külső trafós gyújtásban, az eltérő hátsó fék és hátsó kipufogótartó kialakításban meg pár apróságban tért el (ilyen a más mintázatú markolatok és az oldalfedél matrica pl.) Menetteljesítmény tekintetében sem volt nagy különbség, mivel a végsebesség megeggyezett, csak az új blokk lett kicsit nyomatékosabb. Teljesen érintetlen motor, még a gyújtásfedél sem lett levéve soha, mindhárom fojtás a helyén (porlasztóban a gyűrű, hengerben a kipufogónyílás szűkítése, illetve az extrém hosszú könyök), pontosan ezért nagyon csendesen jár. Nagyon szép a fényezés, pedig nem volt még soha polírozva, a sárvédők is jóval fényesebbek a későbbi kiviteleknél. A hátsó merevítő átmérője kisebb a hátsó lábtartós kivitelűeknél. Bal oldalon egy kis átműrőjű tükör, kerékpár csengő, jobb oldalon pedig a világítás kapcsoló és a slusszgomb, alatta a dúsító karja található. Minden kezelőszerv újszerű, alig látható kopás, minimalista a stílus még km óra sem került rá. Mindeggyik Simson faládában tette meg az utat új korában Suhlból Budapestig, a kép jobb oldalán látható két kis műanyag alkatrész segítségével fordították el a kormányt 90 fokkal, így kisebb lehetett a rekesz. Még ez a kis alkatrész is megvan hozzá. Végül egy videó a motorról. Bogyay Norbert 2013.09.24. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2013. |
|