Főoldal

Simson Spatz SR4-1 SK Neckermann változata

A Simson moped SR2E 1964-ben megjelent utódja jóval modernebb, de sok azonos alkatrészt is felhasználtak a magyarul verebet jelentő moped/mokick esetében.

A nálunk kevésbé ismert Simson típus a Star/Schwalbe párossal együtt jelent meg 1964-ben, azonnal két változatban. Az SR4-1 P a Soemtron írógépgyárban készült blokk pedálos változatát kapta, amely pár módosítással az SR2E motorja volt.

Az SR4-1 K modellbe a KR50-es robogónál megismert berugókaros indítású motor került kényelmesebb lábtartós kivitelben

Mindkét változat teljesítménye és megjelenése alapján is a segédmotor kategóriába esett: egy ülés, 50 ccm, kis teljesítmény 40 km/órás végsebesség..

A módosított Star váz messziről megtévesztheti a felületes nézelődőt, de az SR2E sorozatról származó első villa és sárvédő páros az egyedi lámpafejjelt elgondolkodtatja az embereket.

Magyarországon a KERMI tesztelte ezt a típust is, de a forgalmazása elmaradt.

1968-ban jött az első komolyabb modellfrissítés, amely legfontosabb újítása a saját gyártású blokk beszerelése volt.

A madárszéria 3 és 4 sebességes motorjának kifejlesztették a menetszél által hűtött, öntöttvas hengeres, két sebességfokozattal rendelkező kézi váltós változatát.

A megfelelő benzin levegő keverék ellátásáról továbbra is BVF NKJ karburátor gondoskodott, ezért a jobb oldali motortakaró burkolaton felül egy nagyobb kivágás volt az úsztatás és a légszűrőzár karjának.

Ekkor kerültek előszőr a Neckermann kínálatába és a gazdagabb nyugatnémetek is vásárolhatták.

Azonban a megrendelő néhány változtatást is kért, a sorozatban gyártott Spaztoktól eltérően akkumlátor nélkül készült,

a kürt helyett csengőt szereltek a kormányra, eltért az első fényszóró mintázata.

Export hátsó lámpa került rá, a 40 km/órás végsebesség miatt kisebb átmérőjű kipuffogókönyökkel szerelték illetve nem került beütésre a motor évjárata az adattáblába.

Még a fényváltó kapcsolót is elhagyták az egyszerűsítés keretében.

A kevesebb mint 600 DM -s ár nagyon kedvező volt akkoriban, igaz egy nagyon egyszerű, nem túl tetszetős, de felettébb megbízható segédmotorhoz juthattak a korabeli vásárlók.

Az érdeklődés folyamatosan csökkent a kis motor iránt és 1970-ben be is szűntették a gyártását, átadta a helyét a még egyszerűbb és olcsóbban gyártható Simson mofa SL1-nek, de ez már egy másik történet...

 

Bogyay Norbert 2011.10.23.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2011.