|
|
|
|||
|
AWO és Simson Sport fejlesztések 1956-61 Az NDK-s járművek esetében nagyon lassúnak tűnik a fejlesztés, elég kevés fő típust adtak ki, de sok prototípus készült, amit nem engedtek megvalósítani, maradt a sok kis változtatás a sorozatgyártásban. A könnyebb beazonosítás miatt alváz és motorszám szerint szedtem egy csokorba a restaurálást megkönnyítő, jól dokumentált eltérések egy részét. 150.000 A gyártás megindulása 1955 legvégén.
158.124 A főtengelyre olajterelőlemezt szereltek a jobb olajzás értekében.
158.332 A hátsó lengővillacsap végében lévő zsírzógombot felválltja egy M6x10-es lencsefejű csavar és a zsírzógomot ezután a lengővillára szerelik 164.004 Hátsó hajtásban az 5x10-es lencsefejű porvédő rögzítő csavarokat hatlapfejűek váltják. 171.266 Módosított szelephimba a hengerfejben (2,5x15,8 lett 2x15,8)
171.760 Az egybeülést két részből álló ülés váltotta fel, emiatt a hátsó sárvédőt is módosították (1957/4)
173.100 Teleszkópcsere hátul (1957/4) 10-es csavar helyett 12-essel rögzítették az újabb, több alkatrészből álló teleszkópot, melyet kívülről a magasabb felső rögzítésről lehet felismerni.
173.508 Első teleszkóp burkolat csere 176.501 Pumpacsere
178.819 Új fékpedál lábtartóval, üzemanyagtank és tartó, illetve középállványcsere
178.833 Ekkor vázcsere történt, hátsó lengővilla tartók, teleszkóptartók eltérő kialakításúak lettek. Mindegyik vázra oldalkocsi csatlakozási pontot hegesztettek. A rövid kipufogót egy hosszabb dob váltja fel, ezáltal egy hátsó rögzítési pontot is felhegesztettek a hátsó lábtartó mögé.
179.350 Teleszkópmódosítás (dugattúrúd falvastagsága 1mm-ről 1,5mm-re nőtt) 182.936 Váltóban pár apróbb módosítás történt.
199.647 Bevezették a rugalmas motorfelfogatást, elöl szilent, alul pedig gumibak rögzíti a blokkot a vázba. Emiatt az első kipufogó rögzítő bilincs az alsó motorfelfogató pontról a blokk aljára kerül, illetve a légszűrőházba behegesztették a szívócsövet és egy gumicsővel kötötték össze a karburátorral. A motorblokk kuplung felöli részét is módosították, elhagyták a levehető szimmeringtartót, ezután a a főtengelycsapágyat csak előröl lehetett behelyezni.
199.711 Új teleszkóppár került hátra
200.153 Az akkufedelet lecserélték módosított kivitelűre, megjelent a 4 szegecses oldalfedél zár, akkumlátort már nem fém, hanem gumicsík tartotta. 200.611 Henger és hengerfej csere. Bevezették a lapos dugattyút, az osztott bordás hengert és a motorteljesítmény a módosított hengerfejnek köszönhetően 15,5 lóerőre nőtt.
209.807 Kuplung, fékkar, illetve ennek következtében bowdencsere 218.539 Hátsó hajtás QB17 csapágyát kicserélték 6303-asra 230.000 környékén Az utolsó módosítások, a 3 csavaros gyújtásfedél bevezetése, adattábla módosult kisebb méretűre, ezentúl már csak az alvázszám szerepelt rajta és a vízszintes helyett függőlegesen rögzítette két szegecs, kecsesebb hátsó kipufogó tartó és a hátsó lábtartó tartója rövidebb és íves lett. 234.746 Gyártás befejezése Bogyay Norbert 2013.12.01 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2013. |
|