Főoldal

AWO és Simson Sport fejlesztések 1956-61

Az NDK-s járművek esetében nagyon lassúnak tűnik a fejlesztés, elég kevés fő típust adtak ki, de sok prototípus készült, amit nem engedtek megvalósítani, maradt a sok kis változtatás a sorozatgyártásban. A könnyebb beazonosítás miatt alváz és motorszám szerint szedtem egy csokorba a restaurálást megkönnyítő, jól dokumentált eltérések egy részét.

150.000

A gyártás megindulása 1955 legvégén.

158.124

A főtengelyre olajterelőlemezt szereltek a jobb olajzás értekében.

158.332

A hátsó lengővillacsap végében lévő zsírzógombot felválltja egy  M6x10-es lencsefejű csavar és a zsírzógomot ezután a lengővillára szerelik

164.004

Hátsó hajtásban az 5x10-es lencsefejű porvédő rögzítő csavarokat hatlapfejűek váltják.

171.266

Módosított szelephimba a hengerfejben (2,5x15,8 lett 2x15,8)

171.760

Az egybeülést két részből álló ülés váltotta fel, emiatt a hátsó sárvédőt is módosították (1957/4)

173.100

Teleszkópcsere hátul (1957/4) 10-es csavar helyett 12-essel rögzítették az újabb, több alkatrészből álló teleszkópot, melyet kívülről a magasabb felső rögzítésről lehet felismerni.

173.508

Első teleszkóp burkolat csere

176.501

Pumpacsere

178.819

Új fékpedál lábtartóval, üzemanyagtank és tartó, illetve középállványcsere

178.833

Ekkor vázcsere történt, hátsó lengővilla tartók, teleszkóptartók eltérő kialakításúak lettek.

Mindegyik vázra oldalkocsi csatlakozási pontot hegesztettek.

A rövid kipufogót egy hosszabb dob váltja fel, ezáltal egy hátsó rögzítési pontot is felhegesztettek a hátsó lábtartó mögé.

179.350

Teleszkópmódosítás (dugattúrúd falvastagsága 1mm-ről 1,5mm-re nőtt)

182.936

Váltóban pár apróbb módosítás történt.

199.647

Bevezették a rugalmas motorfelfogatást, elöl szilent, alul pedig gumibak rögzíti a blokkot a vázba. Emiatt az első kipufogó rögzítő bilincs az alsó motorfelfogató pontról a blokk aljára kerül, illetve a légszűrőházba behegesztették a szívócsövet és egy gumicsővel kötötték össze a karburátorral.

A motorblokk kuplung felöli részét is módosították, elhagyták a levehető szimmeringtartót, ezután a a főtengelycsapágyat csak előröl lehetett behelyezni.

199.711

Új teleszkóppár került hátra

200.153

Az akkufedelet lecserélték módosított kivitelűre, megjelent a 4 szegecses oldalfedél zár, akkumlátort már nem fém, hanem gumicsík tartotta.

200.611

Henger és hengerfej csere. Bevezették a lapos dugattyút, az osztott bordás hengert és a motorteljesítmény a módosított hengerfejnek köszönhetően 15,5 lóerőre nőtt.

209.807

Kuplung, fékkar, illetve ennek következtében bowdencsere

218.539

Hátsó hajtás QB17 csapágyát kicserélték 6303-asra

230.000 környékén

Az utolsó módosítások, a 3 csavaros gyújtásfedél bevezetése, adattábla módosult kisebb méretűre, ezentúl már csak az alvázszám szerepelt rajta és a vízszintes helyett függőlegesen rögzítette két szegecs, kecsesebb hátsó kipufogó tartó és a hátsó lábtartó tartója rövidebb és íves lett.

234.746

Gyártás befejezése

Bogyay Norbert 2013.12.01

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.