|
|
|
|||
|
Simson moped SR2 A Simson gyárban a moped SR1 1955-ös bemutatkozása után gőzerővel dolgoztak a modell továbbfejlesztésén. Ennek lett az eredménye az 1957-ben megjelent moped SR2. Elődjénél kisebb, immár 19 colos kerekeken, esztétikus, szép ívű sárvédőkkel, ami végre el is látta funkcióját. A csengő helyét immár kürt váltotta fel, végre masszívabb felépítésű alumíniumból készült és a moped színére festett csomagtartót lapott, rugós tögzítővel. az első és a hátsó fényszóró változatlan formában lépett az új modellévbe. Az ülés alatti szerszámfedél elköltözött a hátsó sárvédő alsó ívébe, és kulccsal zárható lett. Szintén a biztonságot növelte a csomagtartó alatt lehelyezett küllőzár is. A menetkényelem azonban a tömör gumirugózás miatt lényegében alig változott, pedig a lengőnyerget áttervezték. A menetteljesítményben lényeges különbség nem volt az elődhöz képest. A korabeli, de még a mai segédmotoros kerékpár fogalmának tökéletesen megfelelt, kb 40-45 km/h-s sebességre volt képes egyenes úton a kézi váltós, kétsebességes kis motor. A rövid ideig gyártott modellt az SR2E váltotta fel az 1960-as évek legelején, ami először csak az exportmodellt jelölte. A képeken egy gyári festésű, fellelt állapotú, 1957-es moped látható. Sajnos az alumínium alkatrészekről a festék lepattogott. A fényváltó kapcsoló nem gyári. Bogyay Norbert 2006.07.09. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2006. |
|