|
|
|
|||
|
Simson moped SR2E 1963 1963. július 27-én adták át Bonyhádon egyetlen tulajdonosának, ennek is köszönhetően igen jó állapotban vészelte át az elmúlt több, mint 50 évet. Erről a szépen megőrzött mopedről készült a bemutató. A bordó fényezés kifejezetten jól áll a mopednek. A lámpafej a kürt és a pumpa ezüst színű. Az első sárvédőn, a tankon, hátsó rugó fedelén, a szerszámdobozon, láncvédőn és a hátsó sárvédőn narancs csíkozás díszíti a kismotort. Az újabb típusú adattábla a váznyakon kapott helyet. Még eredetiek a bowdenek és a kábelek is. A tank alatt kapott helyet az elemtartó a kürthöz, de szerepe van a kábelköteg és a ... bowdenek rögzítésében is. Ebben az évben már kevesebb olajjal töltötték fel a motorokat, ezt a kontroll csavarról lehet felismerni az oldalfedélen. BVF NKJ 123-4-es központi úszóházas karburátor, zárható légszűrőfedéllel. Még jól látható a rikító vizesmatrica a légszűrőházon. Bontatlan blokkról árulkodnak a csavarok. Keba láncot is a gyárban rakták fel, alig van kopás a kislánckeréken is. A hajtókart rögzítő Eska csavar is krómozott. Soemtron feliratos fedéllel szerelték. Ekkor már így hívták a sömmerdai írógépgyárat, ahol a blokkok készültek. Ez a vizesmatrica adta a félreértést, hogy Simson Suhl-nak hívták sokan a mopedet. Hibátlan a kormány és a biluxkapcsoló krómozása, a kmóra számlapja még nem sárgult meg, de a krómozása a peremnek már lekopott. A kuplungszektor forgatásával lehet sebességet váltani. A nagyméretű Balaco feliratos hátsó lámpa felett jól látható a Simson felirat. Minden a helyén, a kipuffogó krómozása viszont eléggé megkopott. Egy kis viaszolás és visszanyerte a gyári ragyogását a fényezés és sokáig konzerválja is. A kevés km-t igazolja, hogy nagyon szép állapotban maradt meg a moped. A nyereg alatti dobozban van a központi tekercsrugó. A láncvédőt 3 db M5-ös csavar rögzíti, a pumpa végén még rajta a gumidugó, ami védi a portól. A gyári Heidenau gumikon alig van repedés, jól viselték az elmúlt 50 évet. Az ülésen a műbőr bevonat kicsit berepedezett, de nincs elszakadva sehol. Nagyon praktikus a kis kapaszkodó a csomagtartó elején, segít a középtámaszra állításban is. Az alvázszám az adattábla mellett az ülés alatt is szerepel. Ekkor már túl voltak az egymillió legyártott példányon. Az első rugók alu borításán és a karburátor takaró lemezek eloxálásán sem fogott az idő. Egy jól beállított moped beindításához elég egy laza tekerés és máris bepöffen. Hidegen ajánlott az úsztatás és a légszűrő lezárása. Szerencsére az említett boltvezető kartárs nem volt alapos, így megmaradt ez az igen ritka dokumentum, ami mellesleg eldöntötte, hogy ez a Simson is bekerül a gyűjteménybe. Bogyay Norbert 2014.03.27. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2014. |
|