|
|
|
|||
|
Simson SR 4 2 Star Az 1964-es Lipcsei Vásáron a Simson egy olyan modellel jelent meg, amely merőben eltért az előző, akkoriban már elavultnak ható SR2E moped mellett.
A Simson Star modern megjelenésével elég nagy tömeget vonzott magához a vásárvárosban. A mororkerékpáros vonaltervezés, a nagyméretű fényszórók, akár két személy szállítására is alkalmas ülés, 16 colos kerekek telefékekkel, féklámpával, gyújtáskapcsolókulccsal, üresjárati visszajelzővel, parkolólámpával, tokozott lánccal, ülés alatti tárolóhellyel követte a 60-as évek divatát. Motorja kényszerlevegőhűtéses, 3,4 lóerős, egybeépített háromsebességes lábkapcsolású váltóval készült. Még ebben az évben elhozták a Budapesti Nemzetközi Vásárra is a motort, ahol egy picit eltörpült az új sláger, a Trabant 601 mögött. Tudomásom szerint hazánkban 1965-től lehetett megvásárolni. 1965-ben a megbízhatóságáról tett tanúbizonyságot a trópusokon. A fél világot bejárták a Starok nyergében. A 60 km/órás végsebességnek hála, nagyobb átlagsebességet értek el, mint az 1960-ban az SR2-esekkel. 1966-ban a korábbi NKJ karburátorokat felváltotta a modernebb BVF 16N jelű porlasztó. 1968-tól az SR 4-2/1 es lett a típusjelzés. Több ponton is módosították a kismotort. A csomagtartó gumi borítást kapott, az ülésről eltávolították az alumínium szegélycsíkot, a markolatok színe sötét lett, megújult a leáztatós tankmatrica, módosúlt a km óra számlapja is. Az első példányokon még borostyánsárga volt a féklámpa, amit piros váltott fel a korabeli KRESZ módosítások miatt. Itthon a legtöbb Star a hetvenes évek elejei, zömében 1971-esek. Többnyire nem szerelték fel kormányindexszel. Rendszámos mororkerékpárok voltak, mert nem fért bele a segédmotoros kategóriába a nagyobb végsebessége és a kétszemélyes mivolta miatt. Az 1974-es modellévre több változást hajtottak végre, a már lassan kifutó szérián. Fekete keretet kapott a lámpa, sötét lengéscsillapítók, módosított, öntisztító fékbetétek és a külső hátsó fékkar volt a frissítések között. 1975-ig több, mint 500.000 Star hagyta el a gyárat. Bogyay Norbert 2006.09.09. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2006. |
|