|
|
|
|||
|
Simson Star SR4-2/1 1974 Az elmúlt több, mint 40 évben mindössze 800 km-t tettek meg vele, egy igazán megkímélt egy gazdás, újszerű, de ritka színkombinációjú Start szeretnék bemutatni. Az 1971-óta a kínálatban szereplő, de nálunk meglehetősen ritka Habicht színkombinációjában ragyog a Star. A gyártás vége felé több szállítmány így érkezett Magyarországra. Elsőre látszik, hogy hazai exportmodell, nincsenek indexek a kormányvégekben és tükör a bal oldalt sem. Hátsó nagyméretű rendszámtáblatartó helyett csak alul egy kis fül van. Ekkor már fekete lámpakerettel és kédergumival készültek a Starok. Érintetlen a tankmatrica, még egy megsárgult védőréteg is rajta van. Még a Simson márkajelzés piros és fehér része is hibátlan, minden alkatrészen polírozás nélkül is ragyog a gyári fényezés. Sehol egy utólagos furat, visszajelző. A km óra számlapjának sem volt ideje besárgulni a 800 km alatt. Kopásmentes kormánymarkolat és kuplungkar, de a fényváltó kapcsoló krómozása is hibátlan. Ugyanilyen a jobb oldal is, még az első fékbowdenre sem kellett állítani. Bowdenek és a km óra spirál is szürke, fakulásmentes, minden apró részlet érintetlen. Ilyen egy gyári új ülés, a huzat nincs megkeményedve, repedezve, tökéletes a varrása is. Az ülés felnyitható, az ülőlap alatt utazik a fekete pumpa, itt éppen piros a szerszámkészlet, ennyi km esetében még ki sem kellett nyitni. Ülés alatti rekesz is szinte hibátlan, nem koptatta le semmi a fényezést Olyan az adattábla, mintha most szegecselték volna fel. Lábtartók is szépen állnak, hátsó fékbowdenen még a védőgumi is rajta van. Még gyakorlatilag be sincs járatva a háromsebességes kétütemű motor. A Pneumant gumikon még jól látszik a korabeli meo pecsétje, nem sok hiányzik a futófelületből. Ezeken a kései példányokon már csak egy műanyag kábelkötegelő van a fényezett burkolat helyett. A kevés km mellett a jó tárolásnak köszönhetően megmaradt közel új állapotában az elmúlt 41 évben. Végül pedig is kis videó a nyers kényszerlevegőhűtéses Star motor hangjával. Bogyay Norbert 2015.03.26. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2015. |
|