|
|
|
|||
|
Simson SR50/1B H40 1990 Néhány éve a Vaterán nézegettem és belebotlottam egy friss fix áras termékbe, megtetszett, másnap már Tiszaföldvárra utaztunk érte. Kedves hölgy eladó, alig használt SR50, láthatóan száraz helyen pihent közel két évtizedet. A hölgy elmondása szerint néhány alkalommal vették elő a robogót, akkor is alig ment, egyszer a fia megtette vele a Tiszaföldvár - Szeged útvonalat, de többször nem vágyott rá. Ami a fojtott motor 40 km/órás végsebességét ismerve nem alaptalan. Kellemes világoskék színre porfestették a gyárban a vázat, szokásos fehér tank és kerekek, sok fekete elem mellett jól mutat. Jobbos gyári visszapillantó már nálam került rá. Krómok szép állapotban vannak, üléshuzat is eredeti. Több 10.000 korabeli példánnyal együtt ez is B-s kivitel, azaz bordázatlan az üléshuzat, egyszerű fekete műanyag porvédős a hátsó teleszkóp, nincs önindító, kisméretű a tükör, megszakítós, de 12 Voltos a gyújtás, hagyományos első fényszóró. 1990 kora nyarán készült, gumijai közül az első 1989 végén, a hátsó 1990 legelején készült a három karakteres DOT számok alapján. Pneumant markolatok, féklámpakapcsoló az első féknél is. Hibátlanok a műanyag borítások. Szokásos kezelőszervek, alig 2000 km van benne. Az üresvisszajelző és az irányjelző csak feltöltött akku esetén világít. Az óra alatt csomagakasztó kampó látható. Műanyag burkolat alatt található az elektromos központ. Nagyméretű trafó is a megszakítós gyújtásra utal. Modern az indexrelé/feszültségszabályzó egység. Hagyományos matrica a márkajelzés két oldalt a vázon, a tank alatt. Fakulásmentes a fényezés. Az 1990-es motorok láncvédőjén már a nagyobb karakterek vannak. Bakelit láncvédő, porfestett váz, eltérő krómozási minőség a dobon és a végen. Eska csavarok szép halványsárga galvánréteget kaptak gyárilag. Színek találkozása, pont a tank mögé került az akkumlátor. Tank és a betöltőnyílás is az ülés alá került. Érintetlen állapotban van itt is minden. 4 sebességes, üresvisszajelzős blokk viszont tartogatott egy kis meglepetést. Kiderült, hogy hanyagok voltak a gyárban. Nem húzták meg a blokkfedeleket összetartó csavarokat, kézzel lehetett forgatni majdnem mindegyiket a főtengely körül. Először az tűnt fel, hogy a BVF 16N3-12 karbin bowdennel volt állítva az alapjárat, ami ugye nem egészséges, viszont miután visszaállítottam, nem reagált a csavar tekerésére. Néhány tisztítás után sem változott a helyzet, ilyenkor tömítetlenségre gyanakodhatunk. A gyújtásfedél és a gyújtás leszerelése után sem elsőre ugrott be a turpisság, látszólag a Pneumant szimmering is tökéletes volt, véletlenül néztem meg az érintetlen csavarokat, kézzel tudtam húzni rajtuk. Természetesen meghúztam őket csavarhúzóval, azóta tökéletesen üzemel a kismotor. Két változat egy témára :) Bogyay Norbert 2017.06.10. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2017. |
|