|
|
|
|||
|
Simson Service Information A Simson gyárban is folyamatos volt a fejlesztés, bizonyos időközönként tájékoztatták a szervízeket az aktuális változtatásokról, melyek így könnyebben nyomon követhetőek. Nemrég találtam erre az érdekes mappára, mely kicsit megtévesztően alkatrészkatalógus, valójában a precíz gazda összegyüjtötte az ötvenes évek végétől egyészen 1977-ig kiadott szervízinformációk egy részét német és magyar nyelven.
Elegáns kivitelű mappa, melyet 1956-ban készítettek, már korábban készült bemutató hasonlóról.
1959-es és 60-as kiadás a mopedek javítási normaidejével foglalkozik. Megadták, hogy pl. egy vázcserére mennyi időt lehet elszámolni.
A moped SR1 és SR2 esetében eltérő időket is megadhattak, de még az alvászámtól is sok minden függött.
A moped és kisrobogó fényszórójának külön alkatrészkatalógus készült a Karl Marx Stadt-i gyárban.
Az berlini szélhelyű IKA cég készítette mopedekre a komplett gyújtást, így ők adták ki a katalógust is hozzá.
Jól láthatók az alkatrészek, SEZ 21 FR1 a kódja a lendkerékmágneses gyújtásnak az 1959-es katalógusban.
1961-es szervíz információk a mopedekről, rögtön az első kiadványban írják a km óra cserét, a pajzs alakú órát 1960 decemberében a kerek váltotta fel.
Az 1966-os évjáratú Spatzhoz készült egy kiegészítés, ami kizárólag az új kétsebességes Simson motorblokkról (M 52 KH) szól, melyet az SR 4-1 SK kivitelbe szántak.
Az 1967-es év első technikai információjában kiemelik a 2-3-4 sebességes motor sorozatot.
1968. januárjában viszont a fő téma a módosított motorok és típusok ismertetése.
A módosított motorok jóval alacsonyabb fordulaton adják le a közel azonos teljesítményt ami minden szempontból kedvezőbb képet mutat motorozás tekintetében.
1972. októberéből egy érdekes rajz és táblázat, ami mutatja a Megu dugattyúk jelölését és feltünteti a hengerhez való illesztését motortípusonként.
1974/1-es kiadvány még zömében a Schwalbe, Star és a moped sorozattal foglalkozik, míg az 1976-os kiadás már az S50 sorozat kiegészítése a B és a B1 változat közötti különbségeket sorolja fel.
Szintén ezzel foglalkozik a fenti kiegészítés is kicsit részletesebben.
Egy kisebb ugrás 1977-re az S50B1 sorozat módosításira, melyek között van pár igazi érdekesség,
mint a műanyag kosaras főtengelycsapágyak fémkosarasra cserelése, vagy a
indexrelé felfogatásának rögzítése, vagy a porlasztó módosítása. Bogyay Norbert 2017.04.30. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2017. |
|