|
|
|
|||
|
Simson S50B1 1977 István 1977-ben még Zsigulival közlekedett a fővárosban, amikor kitavaszodott, betért megnézni a Mobil Bajcsy-Zsillinszky utcai Mintaterembe az éppen jelentősen megdrágult Simson S50B1 kismotorokat. Előtte nem volt motorja, de A kategóriás jogosítványt már a Honvédségen keresztül intézett. Gyorsan elhatározta, hogy vesz is egyet magának, két napon belül át is vehette új rendszámmal és a nevére kiállított Forgalmi Engedéllyel a Nagymező utcai raktárban. Narancspiros színben ragyogott a tavaszi napsütésben az új púpos tankos Simson. A modernebb külső trafós gyújtású változat beváltotta a hozzá fűzött reményeket, sokat segített a városi közlekedésben, néha utast is vitt magával a belvárosban. Egyszer a társasházban meglepődött, mikor az irányjelzőket leszerelte valaki, kényetelen volt egy műszaki boltban beszerezni egy új garnitúrát, akkor ez nem jelentett különösebb problémát, volt az üzletekben belőle raktáron gyári új szett. Tanulva az esetből épített magának egy ötletes zárható mobil garázst préselt falemezből. Pár év használat után a gyújtással gyűlt meg a baja, még egy lendkerék lehúzatót is vásárolt a közeli műszaki boltban, gyors gyújtás állítás után tökéletes lett a motor. 1981-ben jött egy veterán Awo 425-ös váratlanul, így meghírdette az Express újságban a pár éves Simsont, amit szinte azonnal elvittek, az új áránál magasabb áron. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2019. |
|