Főoldal

Simson műszaki rajzok a nyolcvanas évekből

A KERMI anyagot böngészve találtam pár érdekes, nem mindennapi műszaki rajzot és dokumentációt az S51 és az SR50 sorozatból, ezeket szeretném bemutatni. Mindegyiket a Simson gyár műszaki osztályán készítették, Suhlban

Az S51/1 sorozat fővázának rajza

Váznyakon az adattábla és a vázszám pontos elhelyezése

Adattábla részletei a nyolcvanas évekből.

Légszűrődoboz rajza.

Jól láthatóan egy korábbi rajz módosítása a kormány kezelőszervekkel, de így sem pontosan az S51/1 sorozaté szerepel rajta.

Első teleszkóp kicsit homályos terve.

Első és a hátsó fék, melynek érdekessége, hogy az S50é szerepel S51 felirattal, nem kapkodtak a módosítások rajzolásával :)

Féklap méretpontos részei

Egy kis gyakorlat, fékhatás mérés, különböző fékekkel.

M541 blokk méretezett rajta, több oldalról éppen a roller kivitelben.

M541 KF változata (S51 enduro és electronic)

Henger metszete és felülnézeti rajta, feltűntetve a különbséget az 50 és a 70 ccmes változat esetén

M542-es motor hengerének a palást rajza, pontos méretezéssel. Fojtatlan kivitel.

A hozzá való alapméretes dugattyű rajza.

88-as évjárattól az összes változaton használt kipuffogódob, Roller könyökkel.

Simson Schwalbe KR51/2N-H rajza

Szintén a KR51/2 fékrendszere, bevezették a rudazatos hátsó féket.

Az S51/1C1 rajza, mely az electronic kivitel 12 Voltos változata 1989-91 között készült.

Hivatalos dokumentum a 80-as évek elejéről, felül a gyújtásváltozatok típusonként.

Minden típusra ilyen zavarszűrős gyertyapipa került a hatvanas évektől a kilencvenes évek közepéig.

Hajtás áttételei az M541/542 motor esetében.

Km óra meghajtás áttételek S51 esetében.

Egyes export piacok miatt ugyanez, csak mérföldes kivitelben.

ECE homologizációs dokumentum.

Végül pedig egy 1982-es dokumentum az S51 sorozatról, mely az  E15 szabványnak megfelel.

Bogyay Norbert 2019.03.23.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2019.