|
|
|
|||
|
Simson Traditionsfundus Péntek délután sétáltunk Suhlban és megláttunk egy oldalkocsis Simson Sportot, páran bementek és beszéltek a tulajdonossal, kiderült, hogy a Járműmúzeum mellett van más érdekesség is a kisvárosban. 2007-ben átköltözött a járműmúzeum a suhli kongresszusi központba, de nem minden motor és dekoráció kapott helyet, a gyűjtemény egy része a Simson gyárban maradt. Ezt az igen ritka és értékes gyűjteményt mutatom be képekkel. A gyár bejáratánál kis felirat jelzi a gyűjtemény helyét. Ez a látvány fogad, mikor kitárulnak az ajtók. Sok szép Simson vár a felfedezésre. Simson kerékpár az 1950-es évekből hibátlan állapotban. Ez lett volna a Simson Mofa utódja, de a gyártás nem indult be. Simson S51/1 Enduro 1989-ből, karcmentes gyáriúj állapotban. Simson KR52 prototípus, több helyen látszik az útkeresés. Simson electonic-ok párban a hetvenes és nyolcvanas évekből, egyik sem volt használva. Star deluxe álnéven a Habicht felnyitva, alvázszám nélkül bemutató jelleggel. Vento prototípus 1990-ből, a váz és motor egyezik az S51/1-el. 1955-ös moped SR1 gyári festéssel, az első 2000 darab egyike. Simson mofák, az SL1 jobbról, míg az SL1S balról. KR50 2 eltérő változata az 1960-as évek elejéről Simson Schikra prototípus alvázszám nélküli. SR 50 N 1986-ból 0 km-esen. Simson SR50/1 X sorozat fehér fényezéssel nem volt túl gyakori látvány. Az SR 50 robogó feltűnően sokat mutat magából :) Simson S53 még használatlan állapotban, érdemes megnézni a tankját, egy merevítés még nincs benne. Simson Supra prototípus az 1970-es évek elejéről. Az elektromos hajtást a hosszú ülés és a sok burkolat árulja el. Egy nagy tábla hirdeti, hogy melyik országba exportáltak Simson motorokat. Kevés a fehér folt. Rengeteg képanyag segíti a Simson történelem megismerését a kiállításon. Simson versenymotor 1990 környékéről. Több tucat érem és kupa. Simson Spatz még nem került kipróbálásra sem. És végül a Simson motoros kertigép és a munkagépei. Nagyon szép és ritka gyűjtemény. Bogyay Norbert 2010.05.31. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2010. |
|