|
|
|
|||
|
Simson Traditionsfundus Péntek délután sétáltunk Suhlban és megláttunk egy oldalkocsis Simson Sportot, páran bementek és beszéltek a tulajdonossal, kiderült, hogy a Járműmúzeum mellett van más érdekesség is a kisvárosban. 2007-ben átköltözött a járműmúzeum a suhli kongresszusi központba, de nem minden motor és dekoráció kapott helyet, a gyűjtemény egy része a Simson gyárban maradt. Ezt az igen ritka és értékes gyűjteményt mutatom be képekkel.
A gyár bejáratánál kis felirat jelzi a gyűjtemény helyét.
Ez a látvány fogad, mikor kitárulnak az ajtók. Sok szép Simson vár a felfedezésre.
Simson kerékpár az 1950-es évekből hibátlan állapotban.
Ez lett volna a Simson Mofa utódja, de a gyártás nem indult be.
Simson S51/1 Enduro 1989-ből, karcmentes gyáriúj állapotban.
Simson KR52 prototípus, több helyen látszik az útkeresés.
Simson electonic-ok párban a hetvenes és nyolcvanas évekből, egyik sem volt használva.
Star deluxe álnéven a Habicht felnyitva, alvázszám nélkül bemutató jelleggel.
Vento prototípus 1990-ből, a váz és motor egyezik az S51/1-el.
1955-ös moped SR1 gyári festéssel, az első 2000 darab egyike.
Simson mofák, az SL1 jobbról, míg az SL1S balról.
KR50 2 eltérő változata az 1960-as évek elejéről
Simson Schikra prototípus alvázszám nélküli.
SR 50 N 1986-ból 0 km-esen.
Simson SR50/1 X sorozat fehér fényezéssel nem volt túl gyakori látvány.
Az SR 50 robogó feltűnően sokat mutat magából :)
Simson S53 még használatlan állapotban, érdemes megnézni a tankját, egy merevítés még nincs benne.
Simson Supra prototípus az 1970-es évek elejéről.
Az elektromos hajtást a hosszú ülés és a sok burkolat árulja el.
Egy nagy tábla hirdeti, hogy melyik országba exportáltak Simson motorokat. Kevés a fehér folt.
Rengeteg képanyag segíti a Simson történelem megismerését a kiállításon.
Simson versenymotor 1990 környékéről.
Több tucat érem és kupa.
Simson Spatz még nem került kipróbálásra sem.
És végül a Simson motoros kertigép és a munkagépei. Nagyon szép és ritka gyűjtemény. Bogyay Norbert 2010.05.31. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2010. |
|