|
|
|
|||
|
AWO és Simson 425 fontosabb fejlesztések 1950-1960 Az NDK-s járművek esetében nagyon lassúnak tűnik a fejlesztés, elég kevés fő típust adtak ki, de sok prototípus készült, amit nem engedtek megvalósítani, maradt a sok kis változtatás a sorozatgyártásban. A könnyebb beazonosítás miatt alváz és motorszám szerint szedtem egy csokorba a restaurálást megkönnyítő, jól dokumentált eltérések egy részét. 1-1.000 Az első évjárat 1950, nagy része jóvátételként a Szovjetunióba került, de azért pár szép példány előkerült. Szinte mindegyik darab eltér valamiben egymástól. 6.801 Kormánytartók rögzítése 10-esről 12-esre nőtt, ezzel együtt a felső villahíd és porvédőjének furatait a 10,5 helyett 12,5-re bővítik 7.001 Lábtartók, lábtartógumi, középállvány 14,5- ös átmérő helyett 20-as átmenő csavarral rögzítik. 8.871 Váltóházon lévő kuplungkar rögzítése és alakja megváltozik, laposvas helyett, öntött hengeres lett 8.890 Első kerékagyban távtartócsere 9.431 Motorblokkon megváltoztatják a szelepemelő hüvelyeket,rögzítését és az olajszivattyú hatását a tengellyel együtt. 11.376 Nívópálca és az olajbeöntő egyszerűsítés 15.375 Első teleszkópszárakba alulra plusz rugó kerül, így megszűnik az alján a szűkítés. 17.126 Kartergáz elvezető kis íves cső alkalmazása az elektromos ház alján. 22.575 Megjelenik az üresvisszajelző a lámpafejen, illetve a váltóházon, ezzel együtt a kézi váltókar egyszerűbb kivitelben készült. 22.765 Motorblok oldalán megjelent a gyújtásállító furat a lendkeréknél, melyet egy kis gumidugóval takartak el. 23.345 Váltóház első fedele egyszerűsödik a két lecsavarozható fedelet elhagyták. 23.383 Első teleszkópok módosítása 25.501 Az elektromos házon lévő kábelcsatlakozások díszkupakjának mentete és alakja megváltozik 25.981 Akkumlátortartó és vele együtt a váz kiképzése megváltozik 31.613 Megjelenik a tankon a csavarral rögzített réz típusjelzés, vele együtt a tankba 4 új zsákfuratot tettek. 34.836 Felső villakiflire ráöntik a távtartót, így egyszerűsödik az összeszerelés. 35.650 A motorházban a hátsó csapágy eddig csak hátulról volt kivehető, ekkor módosították a házat és egy zégergyűrű (72x2,5) került a csapágy elé 36.427 Megjelent az új hengerfej, csavaros rögzítésű kipufogókönyökkel, ezzel együtt változott a SUM vízszintesen mozgó súberes karburátort a függőlegesen mozgú lapos súberes BVF N22-2 váltotta, ezzel együtt a rögzítő csavarok 6-os átmérőről 8-asra nőttek, illetve a légszűrőnek is kisebb lett az átmérője a felfogatásnál.. 40.336 Vázcsere, ezzel együtt a hátsó tengely, váltó és a hajtás is megváltozott 42.001 (váltószám) Bevezetik az újabb sebességváltót, eleinte még a vázon kiképzett ütközöbe támaszkodik meg a berugókar. A km óra meghajtás továbbra is a hajtás függvényében változik. 43.001 (hajtásszám) Magasabb lett a hajtásház, ezzel együtt az S2,5 fogmodult S3 váltotta. (6x35 a szóló 5x35 az oldalkocsis helyett 7x27 és 6x28 lett a fogszám a kúp és tányérkerekeken) 51.850 Első kerék a korábbi 160mm-es fékdobja helyett 180mm-est használnak, ezzel együtt a féklap is nagyobb lett. 55.590 Sebességváltó módosítás (lábváltó kar környékén) 58.394 Sebességváltó bal oldali kis ablaka megszűnt. 58.490 Karter leengedő csavarja 10-ről 18-asra nőtt. 58.728 Mindegyik vázra ráhegesztik az oldalkocsicsatlakozót 60.656 Három részes kipufogódob és vele együtt rövidebb 40-es átmérőjű kipufogókönyökkel és módosított bilinccsel készülnek tovább. 67.296 Oldalkocsi elektromos csatlakozó a vázon felszerelve 70.421 A motorban az első csapágyfedéltartó imbusz csavarok (6x15) helyét hatlapfejű (6x20) és alátét veszi át 76.585 Motorban a hátsó szimmering fedél eddig 4 csavaros volt, ettől a motorszámtól 3 csavaros lett. 78.458 Sebességváltó módosítás 96.334 Zárható légszűrő megjelenése 96.475 Megjelenik a főtengely elején az olajszórótárcsa, mint a Sport esetében. 97.991 A sportnál is alkalmazott alu kartert szerelik minegyik modellre. 103.635 Sport modellnél is használt hosszú kipufogódob 30 mm-es átmérőjű könyökkel. Bogyay Norbert 2015.12.29. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2015. |
|