Főoldal

Simson Sport 1960 restaurálása képekben

Sikeresen rábeszéltek egy 1960-as Simson Sport restaurálására A cél a lehető legpontosabb gyári állapot helyreállítása volt.

Az első lépés az állapotfelmérés volt. Ezt a szétbontás követte, minden alkatrészt alaposan átnéztünk, a nem típushoz illőket különválogattuk. Egy ilyen motor szakszerű szétbontása egy délutános munka.

Minden apróbb alkatrészt is alaposan át kell nézni, a vázon a felesleges, nem gyári átalakításokat el kell távolítani. A hátsó hajtásban idegen elem volt, azt eltávolítottuk, kuplungnál a nyomólap rögzítésénél több csavar letört az előző szereléskor, ezeket pótolni kellett, a csavarokat, apróbb lemezeket, távtartókat alaposan megtakarítottuk, házi elektromos bekötéseket szétszedtük. A motort, váltót, hajtást már előttük felújították, így ott csak a szimmeringeket kellett cserélni, amelyek átengedték az olajat. Természetesen minden egységből az olajat lecseréltük. A vázat és a fényezendő alkatrészeket hegesztés után homokszórással tisztítottuk.

A motor, váltó hajtás egységet többszörös Brigéciolos kezelés után megfelelőnek találtuk, visszanyerte gyári állapotát. Szerencsére utángyártanak szürke kábelköteget, így egyszerűen beszerezhető, elég pontos is, nem volt probléma a bekötéssel sem. Közben megérkeztek a galvanizált és krómozott alkatrészek is. Előbbi egy napos határidővel, míg az utóbbira közel egy hónapot kellett várni. Szerencsére a fényezés is kész lett egy szűk hónapon belül. Az üléseket is aprólékosan kellett felújítani, hegeszteni, rugókat galvanizáltatni, pótolni, majd az új huzatot ráhúzni, ügyelve a gyári lemezek befüzésére a huzatba.

 

Ha minden adott az összerakás is csak pár napot vesz igénybe. A gondosan előkészített alkatrészek pontosan illeszkednek. Általában az adattábla felszegecselésével, majd a kormánycsapágyak illesztésével kezdődik az összeszerelés, ezt a középállvány a lábtartókkal, majd az első villa követi. Az első kerék beszerelése után a hátsó lengővilla, a teleszkópok és a sárvédő is a helyére kerül. A motor váltó és a hátsó hajtás ilyen sorrendben követik egymást, immár kerékre állhat a motor. Ekkor kerül a helyére a vezetékelés, légszűrő, hátsó ülés, felkerülhet a kormány is a szektorokkal. A tank, vezetőülés után már csak az első sárvédő volt vissza.

Közel 1,5 hónapba tellett mire elérte a motor a képen látható állapotot.

Bogyay Norbert 2012.07.31.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2012.