|
|
|
|||
|
Simson gyártás képekben Pár képet szeretnék megosztani, melyek a Simson gyárban készültek a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas és a kilencvenes évek legelején. Közös bennük, hogy mind Suhlban a Simson gyárban készült. Az 1960-as évek eleje, az SR2E moped utolsó simításai láthatók. Nagy mennyiségben sorakoztank beépítésre várva a sommerdai motorok. KR50 robogók készülnek éppen a gondos női kezek segítségével. Csomagolásra kész mopedek. Fentről érkezik a hatvanas évek második felében a majdnem teljesen kész Schwalbe. Szintén ebben az időben készült képen egy fiatal munkás éppen rendezi a bowdeneket a kormánynál a futószalag mellett. Az 1964-es képen az utolsó simításokat végzik a munkások a Schwalbe-kon. Futószalagon a Schwalbe kismotorok a hetvenes években. Az 1970-es évek elején a mofa SL1 végszerelde. Ez már a hetvenes évek második fele, készül az S50B-s kismotor. Már a blokk a helyén, csak a kipufogó rendszer hiányzik. Szintén ebben az időben készült képen sorakoznak a púpos tankos S50B-sek, láthatóan piros színben, szürke ülésvédő fóliával a gyár udvarán. Az utolsó műveletek egyike, felkerül az ülés a helyére a hetvenes évek legvégén, motor az S50B1. Egy kis ugrás a nyolcvanas évek elejére, szintén piros, de már S51B típusok láthatóak nagy sorozatban. Simson S51N-H moped próbapadon. Készül az S51B a 80-as évek elején. M531 motorra szerelik a kipufogót kézzel. 1982/83 megindul az S51 E gyártása Előtérben az ezüst tankok várakoznak. Jól látható az ülésváz rögzítése a futószalagon. Az első pár évjáratban ferdén kerültek fel a tankmatricák, Lassan minden a helyére kerül az endurón. A kész motorkerékpár. 1984-85, majdnem kész S51B várakozik az ülésre. SR50/1 a gyártósoron Bekerül a motor az SR50 sorozatba. Itt pedig már 1990, az utolsó év, amikor nagyon nagy sorozatban készültek Simsonok. Helytakarékosság miatt a faládás kismotorokat függőlegesen tárolják. Már a műanyag első sárvédős utolsó sorozat, piros színben, fordulatszámmérős kivitelben, S51/1C sorozat egyik szép példánya szerepel az 1991-es Spiegel TV-s kisfilmben. Kulcsok a zárakban, védőfólia az ülésen, a következő lépés már a faládába betolás és jöhet is a szállítás. SR50/1-es Simsonok nagy tételben, fedett raktárban sorakoznak katonás rendben. Nagy részük Magyarországra került végül. A motorok árának megemelésével egyre komolyabb gond volt a raktározás, sajnos nagyon sok példány... ..a gyár udvarán vészelte át a telet. Szerencsére a nagy része tavaszig az új gazdájához került. A rendszerváltás után újraindult gyár egyik fontos újdonsága volt az S53 CX Az első példányok még fekete festés nélküli motorral készültek, Helyén a lámpaidom és a motor SR50/1, SR50/1 X sorozat és az S53-asok a gyár egyik raktárában kilencvenes évek közepén. Több tucat SR50/1 XC és XG változatai Bogyay Norbert 2015.05.16. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2015. |
|