| 
 |   | 
 | |||
| 
 | 100 éves a suhli járműgyártás 1996 májusában adták ki ezt a 12 oldalas reklámanyagot. melyben összefoglalták az elmúlt egy évszázad eredményeit, illetve az akkor kapható kétkerekűeket is bemutatták egy poszter ereéig. Lapozzunk bele a kiadványba. 
 Már a címlapon is kiemelt figyelmet fordítottak a legújabb gyártmány az SRA50 bemutatására. Ennél jobb helyszínt aligha választhattak volna a gyár területén lévő körben üveg bemutatóteremnél. 
 Dr Bernhard Vogel, Türingia miniszterelnöke nyitotta a kiadványt terjedelmes előszavával, melyben megemlítette az 1896-os dátumot, azaz a kerékpárgyártás kezdetét. 
 Kerékpár, autó, kismotor, négyütemű, majd újra kétütem, rendszerváltás, töredékére visszaeső kismotorgyártás, a kulcsszavak az egy évszázadból. 
 Dr Martin Kummer Suhl város polgármestere is megtiszelte előszavával a kiadványt. 
 A következő oldalakon visszatérünk az akkori jelenbe, egy interjút látunk a gyártmányokról, a gyárról és a jövőbeli kilátásokról. 
 Az exportpiacok között feltűnik kis hazánk is Csehország, Mozambik, Marokkó, Ausztria, Hollandia és Anglia mellett. 
 1996-os modellek fő változatai a poszteren. 
 Bal alul a Habicht 50 Basic névre keresztelt S53-as sorozat alapkivitele látható. 
 Felette a jobban felszerelt változatokat láthatjuk, itt éppen az 50S változatot, mely öntött kerekeket, tárcsaféket, nagy idomokat és oldalcsomagtartót is kapott. Ekkor már a rövid feketére porfestett kipufogódob volt az általános. 
 Jobb felül a SR50/1 leszármazottai láthatók Star névvel. A Classic kivitel maradt a hagyományos változat, a Star 25 Basic a korabeli Gamma mofa változata. Ha alaposabban megnézzük a képeket, pont tükrözve vannak, árulkodik a jobb oldalon a kipufogó :) 
 Az áruszállító változat alap bújik meg jobb alul a Sperber 50 Basic, mely a Beta Enduró leszármazottja néhány változtatással. Itt is fordított a kép természetesen. 
 Középen pedig a legújabb Star látszik, melyen még kivehető a lábfék pedálja. Eleinte ilyen is volt, de hamar rátértek a kormányról kézzel kezelhető változatra. 
 Beszédes számok, rengeteg típus és még több változat szerepelt az elmúlt 100 évben a gyárak kínálatában, nem csak a Simsonnál készültek Suhlban járművel, volt több kisebb kísérletező gyártó jobbára a huszas, harmincas és a negyvenes években. 
 Igen, jó olvasható, közel 5 millió kismotor készült 1955-1990 között a Simsonnál, 1950-61-es idő intervallumban pedig több, mint 200.000 négyütemű. 
 Az utolsó oldalakon a járműmúzemról és a jövőképről írnak. Schikra, az az visszatérés a négyütemű győkerekhez, melyet a következő évre terveztek. 
 A hátlapra pedig a szokásos elérhetőségek kerültek. Bogyay Norbert 2018.06.23. | 
 | 
 | ||
| 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | ||||
| 
 | (c) Bogyay Norbert 2018. | 
 | |||