|
|
|
|||
|
DDR Export kiadvány 1974 Kecskeméti veteránbörzén találtam egy érdekes csomagot, most egyik részét az 1974-es kiadványt mutatom be részletesen, sok hangulatos kép van benne MZ és Simson típusokból.
Sárga ezüst, fekete és a króm kombináció mindig jól mutat
Korabeli exportőr vállalat és logója
Már a tartalomjegyzék is érdekes a sok gyári új MZ TS 250-el a gyár udvarán, háttérben a zschopaui vár látható
Egy előszó mindig kell, itt éppen a számok bűvületében telik
25 éves NDK járműipara számok tükrében, illetve két jó kép a Simson és az MZ gyárról
Számunkra a Simson ami érdekesebb, motorblokk házak nagy tömegben láthatóak rajra
Természetesen a legnagyobb újdonság a TS 250, itt éppen pirosban, sok krómmal
Simsonnál ekkor a Schwalbe, Star és a Habicht készült nagy tételben legjellemzőbb színek láthatók...
MZ típusai és szín és felszereltség változatait mutatja ez az ábra
Futószalag végén már a szinte teljesen kész motorok
Készülnek a felső villahidak és a hengerek az MZ gyárban
Oktatás bal oldalon, jobbon pedig a szabadidős programok a gyár dolgozóinak.
Fontos része a gyártásnak a minőségellenőrzés
Silvio Grasetti 1972-ben több világbajnoksági futamon győzött 250-es kategóriában
Mindkét gyár életében fontos szerepet játszott a terepsport
Gerald Haatz Simson versenymotoron
Ewald Schneidewind szintén Simsonon az 1973 az Európa bajnokságon sikeresen szerepeltek előbbi versenyző 3. utóbbi 2. helyen végzett 75 ccm-ig kategóriában.
Augustusburg már ekkor is előkelő hely volt a motorosok számára.
Külföldön is elismertek voltak az NDK-s kétüteműek, több nemzetközi lap foglalkozott ezen kétkerekűekkel.
Volt olyan újság, aki 20.000 km-es tartós tesztet is közölt a 250-es MZ-ről.
Egy kis típusismertető
Simson és MZ adatokkal
Természetesen versenymotorok is szerepelnek benne
Utolsó belső oldalra még egy MZ reklám is belefért.
Végül pedig még egy gyönyörű 250-es verseny MZ 1973-ból Bogyay Norbert 2025.11.04. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2025. |
|
|||