|
|
|
|||
|
DDR Export MZ kiadvány A nyolcvanas évek első felében megjelent német nyelvű motoros reklámanyagok mindig érdekeltek, főleg, ha Németország keleti felében készültek. Egy ilyen újságot kaptam Tuba Imitől nemrégen, jobbára a nagy testvérrel az MZ-vel foglalkozik, de természetesen nem hiányozhat a Simson sem belőle, de lássuk a részleteket.
Erős kezdés rögtön a harmadik oldalon egy verseny MZ ugrat az egyik versenyen.
125/150es újdonság bemutatója
Manapság is ritkaságok bemutatója következik, kezdés az enduró 250-essel
Burkolt rendőrségi kiadás teljes felszereltséggel
Könnyű terepre készült enduro kivitel
Személy és teheroldalkocsi Superelastik ETZ változata
Következik a dicső versenyidőszak
Már ekkor áramvonalidommal felszerelve
GS változatok terepversenyzésre...
sokszor voltak levegőben
motorostalálkozóra akár oldalkocsis fogattal is érkeztek extra szélvédelemmel a motoron
Egy kis történelemóra motorokkal az első stabilmotortól, ami 1919-ben készült...
DKW története egybeforrt Zschopauval
A múlt évezred huszas éveiben készült első képviselői
Egyhengeres kis motorok voltak ezek 150- 250 ccm között
Majd megjelentek az 500 ccm-es luxusmotorok is a kínálatban
Természetesen lefelé is bővítettek, a 100 ccm-es segédmotoros kerékpárokkal...
Döbbenetes versenymotor 500 ccm 40 lóerővel, mely akkor 180 km/órás végsebességet tudott...
Háború előtti utolsó próbálkozások
Csúcson hagyták abbba, majd jött az szovjet megszállás időszaka
Kétütemű boxer 350-es IFA majd MZ néven és az ES sorozat
Versenyzést ekkor sem adták fel, már MZ néven, de egyre sikeresebben szerepeltek nemzetközi versenyeken
Wankel prototípus
A jól ismert Trophy sorozat és az NDK-ban dolgozó honfitársaink kedvelt típusa az ETS 250
Több mint 60 lóerős versenymotor és a sorozatgyártott 19 lóerős TS 250
De a lényeg, amiért bekerült az oldalamra a bemutató természetesen a Simsonok, akár GS
akár 50 vagy 70 ccm-es enduro..
magasan vezetett műanyag első sárvédős fekete blokkos S70 Enduro
színre fújt sárvédős, vázmerevítős, fekete motoros S70 Comfort
vagy a nálunk is jól ismert három sebességes S51B változatban.
Sikeresek voltak terepversenyeken, hatnaposokon egyaránt a speciális kis példányszámban készült GS Simsonok
Transportmaschinen forgalmazta szerte a világon a DDR motorokat.
Rengeteg mindent gyártottak exportra az NDK-ban. Bogyay Norbert 2025.06.15 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2025. |
|
|||