|
|
|
|||
|
DDR Export MZ kiadvány A nyolcvanas évek első felében megjelent német nyelvű motoros reklámanyagok mindig érdekeltek, főleg, ha Németország keleti felében készültek. Egy ilyen újságot kaptam Tuba Imitől nemrégen, jobbára a nagy testvérrel az MZ-vel foglalkozik, de természetesen nem hiányozhat a Simson sem belőle, de lássuk a részleteket. Erős kezdés rögtön a harmadik oldalon egy verseny MZ ugrat az egyik versenyen. 125/150es újdonság bemutatója Manapság is ritkaságok bemutatója következik, kezdés az enduró 250-essel Burkolt rendőrségi kiadás teljes felszereltséggel Könnyű terepre készült enduro kivitel Személy és teheroldalkocsi Superelastik ETZ változata Következik a dicső versenyidőszak Már ekkor áramvonalidommal felszerelve GS változatok terepversenyzésre... sokszor voltak levegőben motorostalálkozóra akár oldalkocsis fogattal is érkeztek extra szélvédelemmel a motoron Egy kis történelemóra motorokkal az első stabilmotortól, ami 1919-ben készült... DKW története egybeforrt Zschopauval A múlt évezred huszas éveiben készült első képviselői Egyhengeres kis motorok voltak ezek 150- 250 ccm között Majd megjelentek az 500 ccm-es luxusmotorok is a kínálatban Természetesen lefelé is bővítettek, a 100 ccm-es segédmotoros kerékpárokkal... Döbbenetes versenymotor 500 ccm 40 lóerővel, mely akkor 180 km/órás végsebességet tudott... Háború előtti utolsó próbálkozások Csúcson hagyták abbba, majd jött az szovjet megszállás időszaka Kétütemű boxer 350-es IFA majd MZ néven és az ES sorozat Versenyzést ekkor sem adták fel, már MZ néven, de egyre sikeresebben szerepeltek nemzetközi versenyeken Wankel prototípus A jól ismert Trophy sorozat és az NDK-ban dolgozó honfitársaink kedvelt típusa az ETS 250 Több mint 60 lóerős versenymotor és a sorozatgyártott 19 lóerős TS 250 De a lényeg, amiért bekerült az oldalamra a bemutató természetesen a Simsonok, akár GS akár 50 vagy 70 ccm-es enduro.. magasan vezetett műanyag első sárvédős fekete blokkos S70 Enduro színre fújt sárvédős, vázmerevítős, fekete motoros S70 Comfort vagy a nálunk is jól ismert három sebességes S51B változatban. Sikeresek voltak terepversenyeken, hatnaposokon egyaránt a speciális kis példányszámban készült GS Simsonok Transportmaschinen forgalmazta szerte a világon a DDR motorokat. Rengeteg mindent gyártottak exportra az NDK-ban. Bogyay Norbert 2025.06.15 |
|
|
||
|
|
||||
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2025. |
|