Főoldal

DDR Export MZ kiadvány

A nyolcvanas évek első felében megjelent német nyelvű motoros reklámanyagok mindig érdekeltek, főleg, ha Németország keleti felében készültek. Egy ilyen újságot kaptam Tuba Imitől nemrégen, jobbára a nagy testvérrel az MZ-vel foglalkozik, de természetesen nem hiányozhat a Simson sem belőle, de lássuk a részleteket.

Erős kezdés rögtön a harmadik oldalon egy verseny MZ ugrat az egyik versenyen.

125/150es újdonság bemutatója

Manapság is ritkaságok bemutatója következik, kezdés az enduró 250-essel

Burkolt rendőrségi kiadás teljes felszereltséggel

Könnyű terepre készült enduro kivitel

Személy és teheroldalkocsi Superelastik ETZ változata

Következik a dicső versenyidőszak

Már ekkor áramvonalidommal felszerelve

GS változatok terepversenyzésre...

sokszor voltak levegőben

motorostalálkozóra akár oldalkocsis fogattal is érkeztek extra szélvédelemmel a motoron

Egy kis történelemóra motorokkal az első stabilmotortól, ami 1919-ben készült...

DKW története egybeforrt Zschopauval

A múlt évezred huszas éveiben készült első képviselői

Egyhengeres kis motorok voltak ezek 150- 250 ccm között

Majd megjelentek az 500 ccm-es luxusmotorok is a kínálatban

Természetesen lefelé is bővítettek, a 100 ccm-es segédmotoros kerékpárokkal...

Döbbenetes versenymotor 500 ccm 40 lóerővel, mely akkor 180 km/órás végsebességet tudott...

Háború előtti utolsó próbálkozások

Csúcson hagyták abbba, majd jött az szovjet megszállás időszaka

Kétütemű boxer 350-es IFA majd MZ néven és az ES sorozat

Versenyzést ekkor sem adták fel, már MZ néven, de egyre sikeresebben szerepeltek nemzetközi versenyeken

Wankel prototípus

A jól ismert Trophy sorozat és az NDK-ban dolgozó honfitársaink kedvelt típusa az ETS 250

Több mint 60 lóerős versenymotor és a sorozatgyártott 19 lóerős TS 250

De a lényeg, amiért bekerült az oldalamra a bemutató természetesen a Simsonok, akár GS

akár 50 vagy 70 ccm-es enduro..

magasan vezetett műanyag első sárvédős fekete blokkos S70 Enduro

színre fújt sárvédős, vázmerevítős, fekete motoros S70 Comfort

vagy a nálunk is jól ismert három sebességes S51B változatban.

Sikeresek voltak terepversenyeken, hatnaposokon egyaránt a speciális kis példányszámban készült GS Simsonok

Transportmaschinen forgalmazta szerte a világon a DDR motorokat.

Rengeteg mindent gyártottak exportra az NDK-ban.

Bogyay Norbert 2025.06.15

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2025.