|
|
|
|||
|
Simson 425 1958 A gyártás utolsó éveiben még mindig módosítottak pár dolgot a Simson gyárban a már kifutó típuson, ezt mutatom be a képeken szereplő nagyrészt az NDK-ban használt motoron.
Meglepő, hogy a Sport 1956-os bemutatása után is tovább készült a korábbi modell, igaz kisebb példányszámban, de még 1960-ban is gyártásban tartották a szép lassan elavuló típust.
Továbbra is folyamatosan fejlesztették, megjelentek a Sport modell alkatrészei, ilyen a hosszabb szivar alakú kipufogó, féklámpás hátsó lámpa, modernebb sebességváltó...
majd a nagyobb ívű berugókar, alumínium kezelőszervek a szintén a Sporttól származó kormányon.
A szép vonalú csepp alakú üzemanyagtankra is felkerültek a szárnyas Simson emblémák, illetve a Sport tankgumijai és a hozzá passzoló jobbos és bal oldali tartólemezek,
Ami marad viszont a megszokott hátsó bakteleszkópos rugózás, és a csillapítás nélküli első teleszkópok...
Már a gyárban felkészítették az oldalkocsis használatra, helyén a három csatlakozó, hátsó hajtás is az oldalkocsis áttételes (B jelű 6 és 36 fogas a kúp és tányérkerék)
Ez már az újabb, nem az IKA feliratos szimmetrikus fényszóróüveggel készült
Szépen követi a lámpafejet az ívelt gyújtáskulcs, balra tőle a biztosítéktartó bakelit fedele látható. Az alu csavaros kormányszorító továbbra is mindegyik modellen magtalálható.
MAW gyártmányú 120 km/óráig skálázott óra változatlan, mint az üres és a töltésvisszajelzó a lámpatök jobb oldalán
Alumíniumból készült a MILA gyártmányú kezelőszerv, a komány végébe Slusia visszapillantó tükör passzol.
Hordós formájú markolatgumik, a gázkar végén első osztájú minőségjel és a cikkszám látható a zárófedélen
Kétféle kivitelt gyártottak, az egyszerűbb feketére fényezett kerekes és teleszkópos normál és a díszesebb, ezüst betétes felnis, krómozott küllős és teleszkópos, illetve hardy tárcsás export kivitelt.
Anyagtakarékossági okokból az 5 szegecses tartópálcás sárvédők először 4 majd 3-ra csökkentek, a préselt félfékdobos kerekek is kitartottak az utolsó példányokig.
Szárnyas Simson márkajelzés miatt kicsit ívesebb a vonalazás a benzintartályon.
Jól áll a nagyobb térdpárna. A kürt a tank alatt rejtőzik.
Simson feliratos alu tanksapka, eredetileg is polírozott. Szépen a tankra illeszkedik a vezetőülés,
Még bontatlan a 12 lóerős osztott hengerfejes négyütemű OHV motor és a hozzá csatlakoztatott kézzel és lábbal is kapcsolható 4 sebességes váltó.
Belseje megegyezik a Sporrtal, megkapta a szórótárcsás olajzást a főtengely, de maradt az öntöttvas henger és az RF dugattyú.
Külön fedelet kapott a szívó és a kipufogó szelep. A fekete öntöttvas henger talpánál látható a nívópálca, egy laza mozdulattal kihúzható.
Újdonság volt a zárható légszűrő, csak az ötvenes évek második felében vezették be, a hidegindítást segítette.
Az ülés alatt a megszokott szerszámos henger is változatlan maradt. Behajtható berugókar a modernebb Sportról, mögötte a Bakelit 6V-os akku.
Möve gyártmányú lengőnyereg elöl és a feláras utasülés, melyet a korábbi változatokkal ellentétben nem a csomagtartóra, hanem egy speciáliis merevítőre csavarozhatott fel a boldog tulajdonos.
Szoknyavédős a nyereg kialakítása, más NDK motorokra is passzolt (MZ RT 125), természetesen eredeti itt is az ülésgumi, meghálálta a gondoskodást.
Ekkor már a kisebb átmérőjű, tartó és cső nélküli Saxonia pumpával szerelték a Simsonokat.
Polírozott alumínium védőkupak a bakteleszkóp tetején.
1958-ban jelent meg a szürke hátsó lámpa, felette az 1954-től használt Simson feliratos és a suhli címert is ábrázoló vizesmatrica, melyet vékony lakkréteg véd.
1957-es újítás volt a préselt rendszámtábla tartó modernebb és egyszerúbb kialakítása
Pneumant K8 mintázat a fekete keréken, eredeti a bakelit szelepsapka is természetesen.
A képeken szereplő példány az egyszerűbb kivitel, video itt található róla.
Bogyay Norbert 2023.04.16. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2023. |
|
|||